Česká a slovenská obchodní inspekce zveřejnily výsledky společných kontrol
Červencové výměnné kontroly České obchodní inspekce a Slovenské obchodní inspekce, zaměřené na restaurace, rekreační oblasti a taxislužbu, dopadly hůře pro slovenské podnikatele. Na nedostatky narazily společné inspekční týmy téměř v sedmdesáti procentech kontrolovaných slovenských zařízení. Inspektoři ale rozhodně nechválí ani české podnikatele, u kterých zjistili porušení zákona u 47 procent kontrolovaných služeb.
Ředitelka Slovenské obchodní inspekce Naděžda Machútová některé výsledky ve srovnání s Českem neočekávala: "Nás překvapilo, že například v Praze nedošlo k přímému poškození spotřebitele v oblasti taxislužeb, jak jsme očekávali. Naopak v Bratislavě se to stalo ve třech případech. V restauračních zařízeních všeobecně je na Slovensku situace dá se říci katastrofální. My jsem ještě před tím měli velkou celoslovenskou akci, kde jsme zjistili nedostatky u šedesáti procent zařízení jak ubytovacích, tak pohostinských."
Nejhorší výsledky byly tradičně v obou metropolích. Českému rozhlasu 1 - Radiožurnálu to potvrdil ředitel České obchodní inspekce Jiří Pěkný. Podle něj jsou přitom zákazníci nejvíce okrádáni v restauracích: "Je to jednak předražení, neseznámení spotřebitele s cenou a malé míry jak nápojů, tak jídel. Co se týče taxislužby, zvolili jsme pro kontrolu periferii Prahy. Abychom měli zmapovanou nejenom centrální Prahu, ale i okolí. Výsledky ukázali, že zde problémy s předražováním nejsou, že je to opravdu spíše problém Staroměstského náměstí a Václavského náměstí."
Mnoho stížností a nedostatků zaznamenali kontroloři i ve službách poskytovaných směnárnami. Na jejich nápravu se nyní chystá Česká obchodní inspekce více zaměřit. "Budeme se snažit, aby směnárníci podávali jasné informace a spotřebitel dopředu věděl, za kolik může měnu nakoupit," doplňuje Pěkný.
Celkově jsou podle zjištění kontrolorů nejčastějším prohřeškem českých i slovenských podnikatelů nevyhovující váhy a měřidla či nesprávné účtování.