Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

Česká a slovenská obchodní inspekce zveřejnily výsledky společných kontrol

Červencové výměnné kontroly České obchodní inspekce a Slovenské obchodní inspekce, zaměřené na restaurace, rekreační oblasti a taxislužbu, dopadly hůře pro slovenské podnikatele. Na nedostatky narazily společné inspekční týmy téměř v sedmdesáti procentech kontrolovaných slovenských zařízení. Inspektoři ale rozhodně nechválí ani české podnikatele, u kterých zjistili porušení zákona u 47 procent kontrolovaných služeb.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Restaurace na vltavském nábřeží

Restaurace na vltavském nábřeží | Foto: Jan Rosenauer

Ředitelka Slovenské obchodní inspekce Naděžda Machútová některé výsledky ve srovnání s Českem neočekávala: "Nás překvapilo, že například v Praze nedošlo k přímému poškození spotřebitele v oblasti taxislužeb, jak jsme očekávali. Naopak v Bratislavě se to stalo ve třech případech. V restauračních zařízeních všeobecně je na Slovensku situace dá se říci katastrofální. My jsem ještě před tím měli velkou celoslovenskou akci, kde jsme zjistili nedostatky u šedesáti procent zařízení jak ubytovacích, tak pohostinských."

Nejhorší výsledky byly tradičně v obou metropolích. Českému rozhlasu 1 - Radiožurnálu to potvrdil ředitel České obchodní inspekce Jiří Pěkný. Podle něj jsou přitom zákazníci nejvíce okrádáni v restauracích: "Je to jednak předražení, neseznámení spotřebitele s cenou a malé míry jak nápojů, tak jídel. Co se týče taxislužby, zvolili jsme pro kontrolu periferii Prahy. Abychom měli zmapovanou nejenom centrální Prahu, ale i okolí. Výsledky ukázali, že zde problémy s předražováním nejsou, že je to opravdu spíše problém Staroměstského náměstí a Václavského náměstí."

Mnoho stížností a nedostatků zaznamenali kontroloři i ve službách poskytovaných směnárnami. Na jejich nápravu se nyní chystá Česká obchodní inspekce více zaměřit. "Budeme se snažit, aby směnárníci podávali jasné informace a spotřebitel dopředu věděl, za kolik může měnu nakoupit," doplňuje Pěkný.

Celkově jsou podle zjištění kontrolorů nejčastějším prohřeškem českých i slovenských podnikatelů nevyhovující váhy a měřidla či nesprávné účtování.

Milada Richterová, Marie Matúšů Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme