‚Šmejdi‘ se přesouvají z předváděcích akcí na internet. Obchodní inspekce udělila pokuty za 112 tisíc

Podvodné firmy se podle České obchodní inspekce stahují z provozování předváděcích akcí. Takzvaní šmejdi se přesouvají na internet. Ve třetím čtvrtletí loňského roku provedla Česká obchodní inspekce (ČOI) 16 kontrol a porušení právních předpisů zjistila u tří z nich, tedy v téměř 19 procentech případů. Oproti 2. čtvrtletí je to snížení téměř o deset procentních bodů. ČOI to uvedla v tiskové zprávě.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pozvánky na předváděcí akce (ilustrační foto)

Pozvánky na předváděcí akce (ilustrační foto) | Foto: Filip Horáček / iDNES.cz / Profimedia | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Důvodem poklesu zájmu je především novela zákona z roku 2016, která zakazuje prodejcům žádat peníze z uzavřené kupní smlouvy ihned na předváděcí akci.

Platbu nebo její část mohou prodejci žádat teprve až sedm dní poté.

Neznámý muž chtěl vylákat z důchodců 700 tisíc, předání peněz překazil až všímavý taxikář

Číst článek

Ve čtyřech případech se jednalo o porušování zákonem stanovených oznamovacích povinností, kdy prodávající neoznámili konání akce České obchodní inspekci.

V jednom případě organizátoři nedodrželi povinnost uvádět v pozvání k účasti na akci zákonné náležitosti, jako například adresu místa konání předváděcí akce.

Výrazně se ve třetím čtvrtletí snížila také výše udělených pokut. Inspekce „šmejdům“ udělila jen dvě pokuty v hodnotě 112 000 Kč. Např. ve druhém loňském čtvrtletí ČOI organizátorům uložila pokuty za 2,3 milionu korun.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme