Česká obchodní inspekce zveřejní výsledky kontrol předváděcích akcí
Prodejní předváděcí akce jsou v hledáčku kontrolorů. Česká obchodní inspekce dnes zveřejní výsledky posledních kontrol za uplynulé pololetí.
Mluvčí inspekce Denis Gaidoš vysvětlil, proč se zaměřili právě na tento způsob prodeje:
„Je to segment, kdy podnikatelé oslovují nejvíce zranitelné spotřebitele. Zaměřují se v 99 procentech na seniory. A postupy šmejdů, nebo-li většiny podnikatelů, kteří se věnují předváděcím akcím, jsou opravdu nevybíravé, agresivní, klamavé."
"Zneužívají toho, že senioři jsou například sami. Vyvíjejí na ně nátlak.“
Denis Gaidoš také připomněl, jaké pokuty může inspekce provinilcům uložit.
„Každá sankce, kterou ČOI uděluje, se odvíjí samozřejmě od míry prohřešení. Nejvyšší letošní pokuta byla zatím ve výši 2 milionů pro společnost 1. Česká Reklamní s.r.o.“