Pošta má ve skladech tisíce balíčků ze zemí mimo Evropskou unii, lidé je zapomínají proclít

Ve skladech České pošty se hromadí tisíce balíčků z takzvaných třetích zemí – hlavně z Číny a Velké Británie. Čekají na proclení, které je od října povinné i v případě drobných zásilek do 150 eur. Vztahuje se na ně totiž daň z přidané hodnoty. Elektronické celní prohlášení může zákazník vyplnit sám, nebo to za něj s plnou mocí udělá Česká pošta. Balíčky ale i tak zůstávají ve skladech.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Doručování balíků

Doručování balíků | Foto: Petr Topič/MAFRA | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Za to, že tisíce balíčků ze třetích zemí zůstávají ve skladech, může nedostatek informací. Česká pošta sice smí zboží proclít, často k tomu ale od zákazníků nedostane všechny potřebné údaje. Musí je o ně sama požádat, což podle vyjádření podniku bývá problém.

„Buď se nám nedaří spojit s adresátem, což je samozřejmě ta nejhorší varianta, nebo klienti vyplní pouze část dat, která jsou potřeba pro správné vyplnění celního řízení. Musíme je tak znovu vyzývat, aby nám data doplnili, a to samozřejmě prodlužuje celkovou dobu dodání zásilky,“ říká pro Radiožurnál mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Firma proto zákazníky žádá, aby si dávali pozor na výzvy. Reagovat by na ně měli do 20 dnů, což je nejdelší doba, po kterou může podnik zásilky z kapacitních důvodů skladovat. Pokud se adresát neozve a případně nepožádá o prodloužení doby vyzvednutí, balíčky zamíří zpět odesílateli.

Podvodné účty se vydávají za Českou poštu. Jejich aplikace může uživatele připravit o 1500 korun týdně

Číst článek

Podle České pošty chybí potřebné informace k proclení zhruba u 40 procent, a to přesto, že se podnik snaží zákazníky o všech pravidlech informovat ještě před tím, než zásilka dorazí do Česka.

Klientům posílá SMS zprávy, ve kterých je žádá o poskytnutí údajů přes webový formulář, popisuje další mluvčí pošty Ivo Vysoudil: „Při objednávání zásilek ze třetích zemí je vhodné uvádět také e-mailovou adresu., ta pak poslouží ke kontaktování adresáta. V současnosti má Česká pošta k dispozici e-mailovou adresu pouze u 30 % zásilek, zbytek adresátů je proto kontaktován dopisem.“ To celý proces ještě víc prodlužuje.

Daniela Tollingerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme