Česká pošta opět zdražuje. Za některé služby si připlatíme už od neděle

Už od této neděle zvýší Česká pošta ceny u některých svých základních služeb. Změny už schválil Český telekomunikační úřad. Cena za obyčejný dopis se nezvýší.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Od prvního února zdraží například doporučený dopis. Zákazník za poslání 50gramového psaní si od neděle připlatí 5 korun. Obyčejný balík do 2 kilogramů zdraží o 22 korun.

Lidé pak zaplatí více i u dalších služeb. Konkrétně za cenný balík, doporučený balíček nebo poštovní poukázku typu A. Cena za poslání obyčejného dopisu se nezmění.

„Česká pošta upravuje ceny některých svých služeb tak, aby byla nadále naplňována podmínka zákona, to znamená, abychom stále drželi nákladovou orientaci cen základních poštovních služeb. To je ten základní důvod,“ vysvětluje mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Česká pošta (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Odlivu klientů se Česká pošta nebojí

Je tedy možné, že České poště ubudou kvůli zdražení zákazníci. Odhadují to i někteří ekonomové. Velkých konkurentů je totiž na trhu hned několik a boj o zákazníky je na denním pořádku.

Od února vyjde například poslání doporučeného dopisu do 50 gramů na 34 korun místo 29 Kč, za dvoukilogramový balík zákazník zaplatí 74 korun místo 52. U cenného balíku ceny stoupnou o 27 korun a poplatek za dodejku stoupne z deseti na 15 korun. Podání poštovní poukázky typu A zdraží o tři koruny. Cena za poslání obyčejného dopisu do 50 gramů zůstane 13 korun, o jednu korunu ale podraží poslání psaní s využitím zákaznické karty. Podle počtu kusů bude nově stát 12, respektive 11 korun.
Pramen: ČTK

„Konkurence na českém trhu s posíláním balíků je poměrně vysoká, je to částečně i deregulovaný trh. Tady může nastat skutečně to, že zákazníci prostě půjdou jinam,“ říká analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík.

„Management určitě má jistě dobře spočítané, co dělá. Je to jedna z mála věcí nebo snad jediná věc, kterou mohou udělat, aby dovedli vykompenzovat klesající tržby.“

Samotná pošta ale s úbytkem zákazníků po skokovém zdražení nepočítá.

„Česká pošta má jednu z nejhustších pobočkových sítí v celé Evropě. Poskytujeme celou paletu služeb, to znamená, že nějakého odlivu našich zákazníků se nebojíme,“ tvrdí mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Od letošního dubna pošta navíc zvýší tarifní mzdy, a to téměř o 4 procenta. A takové navýšení se nutně projeví i v celkových nákladech, které můžou vzrůst o desítky milionů korun.

Česká pošta (iliustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Jan Beneš, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme