Česká pošta šetří. Až 200 dalších poboček chce převést na franšízy

Poštovní služby budou poskytovat další obchody a úřady. Česká pošta do nich chce převést dvě stovky málo vytížených poboček. Místo na poštu tak budou zájemci o poštovní služby chodit s dopisy i pro peníze na úřad nebo do obchodu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta (iliustrační foto)

Česká pošta (iliustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Franšízink je obchodní model, při kterém vlastník know-how na výrobu nebo poskytování služby či technologie, v tomto případě Česká pošta, umožní své postupy a značku využít dalším, nezávislým subjektům.

Pro oba účastníky franšízinkového vztahu má takový způsob spolupráce výhody. Pro toho, kdo převezme činnost, je v tom, že může uplatnit své podnikatelské vlohy, aniž by musel mít vlastní nápad. Použije prostě nápad, který už existuje. Navíc neriskuje tolik případný neúspěch.

Přehrát

00:00 / 00:00

O záměru České pošty převést některé pobočky na franšízy informoval redaktor Jaroslav Skalický

Státní doručovatel hledá cesty, jak snížit náklady, protože po další liberalizaci trhu malých adresných zásilek přijde na tržbách o stamiliony korun ročně.

Franšízy by tak měly v první řadě nahradit nevytížené pobočky v menších obcích, kde na jejich provozování pošta prodělává. Seznam poboček je na serveru ihned.cz. Je na něm například řada pošt z Královéhradeckého kraje.

Pošta tak bude platit svým partnerům paušály podle objemu poskytovaných služeb. Pomůže jim také vybavit provozovnu. Je to pro ni stále levnější než náklady na udržování vlastních kamenných poboček.

Česká pošta už dříve uvedla, že provozováním více než stovky nevytížených poboček přichází ročně zhruba o 30 milionů korun.

Franšíza České pošty bude označena logem Pošta Partner. Může to být v obchodě nebo na obecním úřadu, se kterým pošta uzavře smlouvu na poskytování určitého typu poštovních služeb.

Pošta už provozuje franšízy od roku 2009. Od té doby jich vzniklo 78. Partnerem pošty je Svaz měst a obcí, úřady, smlouvu má také například s maloobchodní sítí Coop. Tady mají lidé dokonce výhodu v tom, že obchody jsou otevřeny více dnů v týdnu a po delší dobu než byly předtím klasické poštovní úřady.

Jaroslav Skalický, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme