Česká pošta obnovuje provoz webu i online služeb. Za požár v datovém centru mohl zřejmě zkrat

Česká pošta po sobotním požáru v datovém centru obnovila online služby na všech pobočkách. Za požár mohl podle posledních informací zkrat, řekl Radiožurnálu mluvčí pošty Matyáš Vitík. Příčinu zkratu bude pošta dále zjišťovat. Vyšetřovatel škodu odhadl na 300 tisíc korun.

Původní zpráva Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

České poště nefungovaly online služby a web, vyřadil je požár v datovém centru | Foto: Leoš Kučera | Zdroj: HZS Praha

„Služby, které jsou online, jsou už od tří hodin ráno opět funkční. Kromě aplikace Pohlednice Online, na které stále ještě pracujeme,“ řekl Radiožurnálu po osmé hodině ranní mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Přehrát

00:00 / 00:00

Česká pošta obnovuje provoz webu i online služeb. Za požár v datovém centru mohl zřejmě zkrat, řekl v rozhovoru mluvčí pošty Matyáš Vitík

„My to dnes (v neděli) budeme ještě testovat. Je otevřeno jen několik desítek poboček, takže provoz není tak silný,“ dodal Vitík. Od pondělí by podle něj měly služby fungovat bez problémů.

Příčinou požáru byl podle Vitíka zřejmě zkrat. „Následně vyhořela část datového centra. Budeme zjišťovat, proč k tomu zkratu došlo,“ upřesnil Vitík.

Odhad škody zatím Česká pošta nemá. Vyšetřovatel ji podle hasičů předběžně vyčíslil na 300 tisíc korun.

Kvůli sobotnímu dopolednímu požáru datového centra v pražské Olšanské ulici České poště nefungovaly online služby a webové stránky. Otevřena byla hlavní pošta v Jindřišské ulici v Praze a pobočky v obchodních centrech.

Státní podnik Česká pošta spravuje 3200 poboček, což představuje jednu z nejhustších sítí v Evropě. Podnik zaměstnává zhruba 30 tisíc zaměstnanců a v roce 2017 mu klesl zisk o polovinu na 110 milionů korun.

Vzalo mi to asi hodinu času

Hlavní pošta v Jindřišské ulici v centru Prahy otevřela v neděli ráno své denní pobočky v půl osmé.

České poště nefungují online služby a web, vyřadil je požár v datovém centru

Číst článek

„Ověřil jsem si podpisy na plnou moc pro povolení pro plavební správu. Byl jsem tu v noci, ale řekli mi, že to nelze, takže jsem sem musel ráno. Vzalo mi to asi hodinu času,“ popsal pro Radiožurnál jeden z ranních návštěvníků pošty.

Za přepážkou obsluhoval v sobotu Vlastimil Kozák. Jak klienti reagovali na výpadek? „Měli k tomu trošičku výhrady, ale pochopili, že někdy něco nefunguje,“ uvedl.

To potvrdila i vedoucí směny hlavní pražské pošty Irena Adamcová. „Vzhledem k tomu, že se jednalo o sobotu, tak zákazníků nebylo tolik. Pár jich bylo nespokojených, ale zase tak velký problém to nebyl,“ dodala.

Jitka Hanžlová, Vladimír Kroc Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme