Česká spořitelna zablokovala karty stovkám svých klientů

Česká spořitelna dnes stovkám svých klientů zablokovala platební kartu. K preventivnímu kroku banka přikročila po varování kartových asociací VISA a Mastercard, že u evropského zpracovatele transakcí mohlo dojít k úniku dat.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká spořitelna (ilustrační foto).

Česká spořitelna (ilustrační foto). | Foto: Filip Jandourek

Klienti České spořitelny se podle mluvčí Heleny Matuszné nemusí bát. O peníze nepřijdou a kartu jim banka vymění zdarma. „Klienty jsme kontaktovali, preventivně jsme jim karty zablokovali a vydali jim bezplatně karty nové. Nedošlo k žádnému zneužití karet, jde pouze o preventivní krok ze strany banky.“

V posledních týdnech zablokovala karty také ČSOB. „Blokace karet jsou standardní záležitostí každé velké banky. Karty blokujeme vždy, pokud jsou potencionálně ohroženy z hlediska bezpečnosti,“ řekla mluvčí ČSOB Pavla Hávová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Celý příspěvek si můžete také poslechnout

Policie má o zneužívání dat nejen z karet, ale také z kont informace od Europolu a ze Spojených států. K úniku dat mělo docházet od poloviny do konce minulého roku. Bližší informace ale dostupné nejsou. Nechtějí je sdělit ani kartové asociace Visa a Mastercard.

Na základě jejich varování zablokovala karty 3 tisícům svých zákazníků také Raiffeisen Bank, a to na počátku prosince minulého roku. „K úniku dat došlo v mezinárodní síti čerpacích stanic, která působí ve střední a východní Evropě,“ vysvětlil mluvčí banky Tomáš Kofroň. Jestli byla data klientů České spořitelny zneužita na stejném místě, policie nepotvrdila.

Odborník na internetové bankovnictví Jiří Nápravník doporučuje zákazníkům, aby pečlivě četli výpisy z účtů a blokovali neschválené platby na internetu. Proti elektronické krádeži se lidé můžou bránit také pojištěním nebo reklamací.

„Pro nejlepší pocit je připojištění si platební karty platebních transakcí. Takže pokud by došlo k nějaké sporné transakci, tak to první okamžitě kryje pojistka. Druhá věc je reklamace konkrétní platby,“ řekl Nápravník.

Zneužití dat se dá totiž v některých případech snadno prokázat. „Pokud jste třeba z malého českého města, nikde necestujete a s vaší platební kartou bylo zaplaceno v Rumunsku nebo v Kanadě, tak je naprosto jasné, že data z karty musel někdo zneužít,“ dodal odborník na internetové bankovnictví.

Petr Kořínek, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme