České dráhy dokončily další část koridoru

České dráhy dokončily stavbu sedmnáctikilometrového koridoru na trase mezi Děčínem a Ústím nad Labem. Znamená to, že spoje v úseku Lovosice - Děčín - hranice s Německem nebudou nabírat dosud velmi častá zpoždění. Modernizovaná trať je součástí hlavní železniční tepny od hranic s Německem do Břeclavi a dál do Rakouska. Její obnova by měla být hotova v roce 2004. Modernizace stále 2 miliardy 100 miliónů korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlak ve stanici

vlak ve stanici | Foto: Jan Rosenauer

Kromě ubývajícího zpoždění by se cestující mohli dočkat podle generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného většího konfortu: "Ta rychlost je na této trati 160 kilometrů za hodinu a my už i na tuto rychlost dnes máme vozidla. Ona tam jezdí už v dnešní době právě na vlacích, které spojují Prahu s Drážďanami a Berlínem."

Přesto dráhy čekají na dodávku další vozů, na jaře by měla do České republiky dorazit první jednotka s naklápěcí skříní. Tím by se rychlost na českých tratích měla ještě zvýšit. "Celková jízdní doba z Prahy přes Brno až do Vídně bude 3 a půl hodiny, to znamená, že přesto je to z Prahy do Brna asi o 60 kilometrů dále než po dálnici, tak jízdní doba bude srovnatelná nebo o něco kratší, než je dnes jízdní doba autobusem. Z Prahy do Berlína, tedy na té trati, kterou otevíráme dnes, se bude jezdit také za asi 3 hodiny 28 minut, což je o hodinu a půl kratší doba než dnes."

Modernizovaná trať je součástí hlavní železniční tepny od hranic s Německem až do Břeclavi a dál do Rakouska. Podle Zeleného zbývá z celkové délky 384 kilometry nyní k dokončení asi 50 kilometrů. Přesně tři úseky: "Praha-Bubeneč-Kralupy nad Vltavou a dva úseky, které stavíme z fondů Evropské unie: Ústí nad Orlicí-Česká Třebová a Záboří Přelouč. Ty první dva budou hotovy na jaře příštího roku. Ten poslední bude dokončen na jaře roku 2004, a tím bude celý první koridor od Břeclavi až po Děčín dokončen."

Markéta Kaclová, Štěpánka Čechová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme