České dráhy dokončily další část koridoru
České dráhy dokončily stavbu sedmnáctikilometrového koridoru na trase mezi Děčínem a Ústím nad Labem. Znamená to, že spoje v úseku Lovosice - Děčín - hranice s Německem nebudou nabírat dosud velmi častá zpoždění. Modernizovaná trať je součástí hlavní železniční tepny od hranic s Německem do Břeclavi a dál do Rakouska. Její obnova by měla být hotova v roce 2004. Modernizace stále 2 miliardy 100 miliónů korun.
Kromě ubývajícího zpoždění by se cestující mohli dočkat podle generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného většího konfortu: "Ta rychlost je na této trati 160 kilometrů za hodinu a my už i na tuto rychlost dnes máme vozidla. Ona tam jezdí už v dnešní době právě na vlacích, které spojují Prahu s Drážďanami a Berlínem."
Přesto dráhy čekají na dodávku další vozů, na jaře by měla do České republiky dorazit první jednotka s naklápěcí skříní. Tím by se rychlost na českých tratích měla ještě zvýšit. "Celková jízdní doba z Prahy přes Brno až do Vídně bude 3 a půl hodiny, to znamená, že přesto je to z Prahy do Brna asi o 60 kilometrů dále než po dálnici, tak jízdní doba bude srovnatelná nebo o něco kratší, než je dnes jízdní doba autobusem. Z Prahy do Berlína, tedy na té trati, kterou otevíráme dnes, se bude jezdit také za asi 3 hodiny 28 minut, což je o hodinu a půl kratší doba než dnes."
Modernizovaná trať je součástí hlavní železniční tepny od hranic s Německem až do Břeclavi a dál do Rakouska. Podle Zeleného zbývá z celkové délky 384 kilometry nyní k dokončení asi 50 kilometrů. Přesně tři úseky: "Praha-Bubeneč-Kralupy nad Vltavou a dva úseky, které stavíme z fondů Evropské unie: Ústí nad Orlicí-Česká Třebová a Záboří Přelouč. Ty první dva budou hotovy na jaře příštího roku. Ten poslední bude dokončen na jaře roku 2004, a tím bude celý první koridor od Břeclavi až po Děčín dokončen."