České dráhy od prosince zdraží jízdné. Důvodem je inflace a také vyšší počet spojů

České dráhy od 9. prosince zdraží jízdenky o 2,5 procenta. Důvodem je letošní růst inflace. Dráhy rovněž v příštím roce navýší počet vlaků na průměrných 7223 spojů denně, což je o 182 spojů více, než letos. Na tiskové konferenci to v úterý řekl člen představenstva Českých drah Michal Štěpán.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Osobní vlak, České dráhy. | Foto: Jiří Špaček | Zdroj: iROZHLAS.cz

„S posílením dopravy počítáme v novém jízdním řádu. Vracíme se k modelu se základním dvouhodinovým intervalem vlaků SC Pendolino a k tomu přidáváme další expresy do Varšavy, Krakova, Žiliny nebo Opavy,“ uvedl Štěpán. Vedle toho dráhy posílí kapacitu ve vlaku Metropolitan z Budapešti přes jižní Moravu do Prahy.

‚Nemusíme odpovídat.‘ České dráhy se vyhýbají dotazům veřejnosti, nahrály jim mimoběžné rozsudky

Číst článek

Štěpán dále řekl, že dopravce zvažuje zavedení povinných místenek ve všech vlacích na komerčních linkách mezi Prahou a Ostravou. Jasno by společnost měla mít do konce roku, nový jízdní řád tak zatím odstartuje bez plošného zavedení povinně místenkových vlaků na těchto linkách. Dopravce chce znát výlukový plán Správy železniční dopravní cesty, protože nepravidelnosti v dopravě podle něj mohou tento systém narušit.

Rychlejší spojení

Další změnou by mělo být zrychlení dopravy mezi Prahou a západními Čechami. Vlaky by na trase do Plzně a dalších měst na trase měly díky nedávnému otevření Ejpovických tunelů zrychlit o více než deset minut. Rychlejší by mělo být i spojení do Mnichova.

Ejpovickým tunelem projel první osobní vlak. Zkrátí cestu mezi Prahou a Plzní

Číst článek

Vlaky Českých drah přepravily během tří čtvrtletí letošního roku 133,7 milionu cestujících, což je zhruba o 2,8 milionu více než za stejné období loni. Skupině České dráhy v prvním pololetí klesl zisk na 262 milionů korun, což je meziročně o 275 milionů méně. Tržby skupiny se ale meziročně zvýšily zhruba o 618 milionů na 17,35 miliardy korun. Do skupiny patří vedle osobního dopravce ČD Cargo, ČD Telematika nebo Výzkumný ústav železniční.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme