České dráhy zdraží jízdné o 2,5 procenta a zvýší počet vlaků

České dráhy v novém jízdním řádu zdraží jízdné o dvě a půl procenta. Ceny akčních nabídek nezmění. Počet vlaků se zvýší o 105 na 8463 spojů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nová vlaková souprava RegioPanter

Nová vlaková souprava RegioPanter | Foto: Jiří Čondl

„Zavádíme řadu nových spojů, posilových, na relacích, které jsou našimi zákazníky poptávány. Například nový spoj do Vídně, nový spoj na relaci Brno – Varšava, nový spoj do Budapešti, nová pendolina do Plzně a do Františkových Lázní,“ řekl v Ozvěnách dne ředitel pro dálkovou dopravu Českých drah Jiří Ješeta.

Více spojů bude jezdit mezi Prahou a Brnem, konkrétně tři vlaky denně v obou směrech. Úplnou novinkou pro letní sezonu bude přímý spoj mezi Prahou a chorvatským Splitem, který bude během letních měsíců vypravován dvakrát týdně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Novinky v jízdním řádu ČD představil jejich ředitel pro dálkovou dopravu Jiří Ješeta v Ozvěnách dne

Naopak některé spoje v méně využívaných časech nebo dnech budou omezeny, dopad těchto změn na cestující by ale podle Ješety měl být jen minimální. „Jsou to pouze drobné dílčí změny a vždycky je to uděláno tak, že existuje alternativní nabídka nějakého časnějšího spoje nebo jiného spojení.“

Co se týká vozového parku, i v příštím roce bude přibývat zmodernizovaných souprav, které budou vybavené klimatizací, bezbariérovým vstupem nebo elektrickými zásuvkami.

Změny začnou platit od 9. prosince. Některé nové spoje ovšem nezačnou fungovat hned v prosinci, ale až v průběhu příštího roku. Ředitel Ješeta se neobává, že by to pro cestující bylo matoucí. Podle něj se totiž jedná o spoje, které reagují na poptávku cestujících.

Přehrát

00:00 / 00:00

Co přinese nový jízdní řád Českých drah, shrnuje redaktorka Veronika Neprašová

„Je obecně známá pravda, že prostě v lednu a únoru se cestuje méně, potom od března zavádíme nové posilové vlaky právě třeba do Plzně, Františkových Lázní, Mariánských Lázní. Naše nabídka odpovídá poptávce cestujících, čili my zavádíme ty vlaky v čase, ve kterém je potřeba, aby jezdily a sloužily lidem.“

„A v dnešní době informačních technologií není problém mít přesné a včasné informace o jízdním řádu kdykoli,“ dodal.

Jízdné se zvýší o dvě a půl procenta za každý kilometr. Na třicetikilometrové cestě tak zaplatíme zhruba o korunu víc, na sto kilometrech pak o tři koruny. Naopak měnit se nebude současný systém speciálních nabídek a slev.

Renáta Prátová, Veronika Sedláčková, mta, Veronika Neprašová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme