České e-shopy letos očekávají rekordní tržby. Největší nápor mívají v devět večer

Košíky v internetových obchodech se nejčastěji plní kolem deváté hodiny večer. Zjistil to průzkum společnosti PayU, jednoho z největších poskytovatelů plateb na síti. E-shopy v letošním roce čekají rekordní tržby. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci by Češi měli na internetu utratit víc než 130 miliard korun.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nakupování přes internet

Nakupování přes internet | Foto: Český rozhlas, Fotobanka Freeimages

Druhým nejoblíbenějším časem pro nakupování v e-shopech je deset hodin dopoledne ve všední den. Z jednotlivých dnů v týdnu Češi na internetu nejčastěji utrácejí v pondělí, kdy mají obchody až třikrát větší obrat než třeba v sobotu.

Nejvíc objednávek také přijímají kolem 15. dne v měsíci, kdy lidem na účty přichází výplata.

Chuť nakupovat ovlivňuje i počasí a roční doba. Během současných letních víkendů, konkrétně o sobotách, lidé na internetu utrácejí výrazní míň. Obchody tak mají největší propad. Nejrušněji v nich je okolo Vánoc, tedy od listopadu do konce ledna. Naopak únor pak patří k vůbec nejslabším měsícům v roce.

Online sázení a pojištění

Podle průzkumu teď mezi hity v tom, za co lidé na internetu utrácejí, patří třeba sázení a nákup letenek.

„Obrovský trend je v současné době i pojištění online, cestovní. Jedete třeba lyžovat, na dovolenou, dva dny předtím si uděláte pojištění přes internet. Třeba teď v sezoně zaznamenáváme nárůst až o 100 procent oproti průměru celého roku,“ popsala country manažerka společnosti PayU pro Českou republiku a Slovensko Barbora Tyllová.

Zájem je ale i o bazény nebo jejich příslušenství. Podle Jana Vetyšky, ředitele Asociace pro elektronickou komerci, Češi letos dají za platby přes internet minimálně o 15 procent víc než loni.

„Loňský obrat jenom v e-shopech prodávajících zboží, který dosáhl podle údajů srovnávače Heureka.cz asi 81 miliard, poroste přibližně 15 až 20procentním tempem, takže by měl zlomit hranici 100 miliard. K tomu přidáme ještě obrat zboží za služby, který byl v loňském roce 36 miliard a poroste také dvouciferným tempem, takže by měl být přes 40 miliard,“ řekl.

Před nákupem by si lidé měli e-shop prověřit a podívat se na hodnocení předešlých zákazníků, aby o své peníze nepřišli.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme