České střední firmy projevují velký zájem o evropský trh

Vyplývá to z průzkumu sdružení Středního podnikatelského stavu. Po sto dnech členství naší země v Evropské unii by ale střední podnikatelé také přivítali mnohem více praktických informací například o evropských fondech.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jednání

Jednání | Foto: www.zce.cz

Úspěšné české firmy jsou přitom podle předsedy Středního podnikatelského stavu Zdeňka Somra velcí individualisté a profesionálové: "Nechtějí obecné informace a nevěří, že ti kteří vytvářejí nějaké úředníky na to, aby to také uměli, jim ty informace také mohou přinést. Čili jednoznačně se ukazuje, že buď si sami chtějí hledat informace na kvalitním webu v češtině, nebo chtějí stálého poradce, o kterém se přesvědčili, že těm otázkám rozumí a dlouhodobě se té oblasti věnuje. To je zásadní a důležité."

Podle Somra se pro podstatnou část českých středních podnikatelů po vstupu do unie žádný převrat nekonal. Subdodavatelé pro západní firmy už totiž mají unijní zvyklosti dlouho zažité a téměř nic se nezměnilo ani pro malé místní firmy. Určité úpravy se proto zatím týkaly hlavně administrativy a technických záležitostí.

Milan Kopp, Milada Richterová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme