České výhybky slaví úspěch v zahraničí, prorazily i na australský trh

Po Českých výhybkách budou jezdit i cestující v Austrálii. Společnosti Pražská strojírna přinese nový obchod až 100 milionů korun ročně. Firma se ale chystá prorazit i na další trhy, mimo jiné i na africké.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Koleje, výhybka, rozcestí, volba, cesta | Foto: Fotobanka Stock.xchng, Jan Flaška

Společnost, kterou založil Dopravní podnik, bude minimálně do roku 2017 dodávat tramvajové výhybky do Melbourne. Není to sice poprvé, ale po letech se Pražské strojírně podařilo obnovit obchodní kontakty. Teď už tam má firma i svého obchodního zástupce a sklad.

Výhybkové systémy putují do Austrálie lodí, když je potřeba stihnout brzké termíny, tak i letadlem. Firma navíc teď soutěží i o tramvajové výhybky třeba i pro Sydney.

Austrálie není jediná země, kde mají o české výhybky zájem. Jezdí na nich třeba tramvaje ve Švédsku, Polsku, Bělorusku nebo Německu. Svou velkou šanci vidí Pražská strojírna hlavně v tom, že se po celém světě tramvaje stávají čím dál oblíbenějšími, tratí přibývá, a to samozřejmě znamená i víc výhybek.

'Chtěli bychom se vrátit do USA'

Zájem má ale společnost, podle generálního ředitele Vladimíra Říhy, prorazit i na další trhy, hlavně do Afriky. Dodávat tam totiž můžou i přes zimu, kdy tuzemský trh spí.

„My bychom chtěli prorazit a částečně tam už prorážíme do severní Afriky, to znamená Alžírsko, Tunisko, Maroko. Dále bychom se chtěli vrátit do USA, kde jsme kdysi výrobky dodávali. A pak bychom se chtěli otočit ještě na trhy Blízkého východu, zejména na Irák, kde už několik let pracujeme a máme tam kancelář,“ popisuje.

Konkurence ve výrobě tramvajových výhybek není tak velká jako v jiných oborech. Na světě je zhruba pět velkých konkurentů.

I když se může zdát, že na výhybkách není co nového vymyslet, podle společnosti to pravda není. Pražská strojírna investuje hlavně do vývoje. Její výhodou před ostatními výrobci, tak jsou tramvajové výhybky, které jsou pro ovládání bezpečnější.

Barbora Benešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme