Česko zůstane domovem Škody Auto, napsal zaměstnancům předseda představenstva
Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto, české výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě, píše předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier v dopise zaměstnancům, který má ČTK k dispozici.
Maier tak nepotvrdil, ale ani nevyvrátil spekulace, že se má část výroby Škody přesunout do Německa.
Reuters: Úspěch škodovek děsí odbory VW. Vedení chce přestěhovat část české automobilky do Německa
Číst článek
„Poptávka je však tak vysoká, že musíme prověřovat i možnosti dalšího rozšíření našich kapacit. V tomto ohledu je nám ku prospěchu výrobní svazek koncernu Volkswagen, který je v rámci celosvětového automobilového průmyslu jedinečný. V této záležitosti se však jedná výlučně o pokrytí špiček ve výrobě,“ stojí v dopisu.
Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen prý chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.
Snaží se tak omezit konkurenci, kterou Škoda představuje pro klíčovou koncernovou značku Volkswagen, řekly agentuře Reuters zdroje z podniku.
2000 pracovních míst
Předseda podnikové rady Škody Auto Jaroslav Povšík upozornil, že v případě přesunu části výroby z Česka do Německa by mohlo zaniknout až 2000 pracovních míst.
Podle ekonomů by ale přesun neměl mít vliv na snižování počtu zaměstnanců automobilky v Česku, protože její produkce neklesne.
Povšík již minulý měsíc upozornil na možnost přesunu výroby následníka modelu Superb do Německa.
„Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit,“ řekl Povšík v rozhovoru pro týdeník Škodovácký odborář. Nástupce Superbu se ale neobjeví před rokem 2020.
Odboráři dnes pohrozili omezením přesčasů, bude-li vedení mateřského koncernu Volkswagen trvat na přesunu produkce.
Provozní zisk divize Škoda Auto se v minulých třech letech více než zdvojnásobil na loňských 1,2 miliardy eur (31 miliard Kč). Zisková marže v divizi tak dosáhla 8,7 procenta, což je v rámci koncernu Volkswagen druhá nejvyšší úroveň po luxusní značce Porsche. Marže u značky VW se naopak v důsledku poklesu provozního zisku snížila na 1,8 procenta.