Český rekord. V březnu se prodalo nejvíc nových osobních aut za posledních deset let

V březnu se v České republice prodalo téměř 27 000 nových osobních aut. To je nejvíc za posledních 10 let. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů. Roste také zájem o sportovně užitkové vozy (SUV).

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Octavia 2017 na prezentaci v Portugalsku | Foto: Matěj Skalický | Zdroj: Český rozhlas

„Je to historicky největší číslo, které v jednom měsíci bylo v České republice zaregistrováno,“ komentuje vysoké prodeje nových aut tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný. „Za celé období, od začátku roku, máme také velký nárůst registrací. Jsme na tom o 14 procent lépe než v roce 2016.“

Prodej nových aut roste proto, že lidé v České republice lépe shánějí práci a, jak tvrdí finanční analytik Jakub Jurga, dostávají za ní i lépe zaplaceno. „Reálné mzdy v České republice přesahují 29 000 korun, což je dostatek peněz na to, aby si Češi mohli nakoupit nové auto a přesouvat finance a potřeby, které v minulých letech do velké míry omezovali,“ řekl Jurga.

Nová auta jsou podle Jurgy Čechům dostupnější také kvůli výhodným úvěrům s výrazně nižším úrokem než v minulosti. „Finanční podmínky úvěrů jsou v dané době velmi příznivé. Vývoj ekonomiky, nízká inflace pomáhá úrokovým mírám zůstat pod tržním průměrem, který byl historicky velmi vysoký.“

Téměř třetina prodaných aut od začátku roku byla od mladoboleslavské Škody Auto. Přes 10 procent se dostal už jen Volkswagen. Na třetím místě skončila automobilka Hyundai, následovaná Fordem a Dacií. Nejvíc prodaných aut patřilo do segmentu SUV a terénních vozů.

Nejprodávanějším autem zůstává Škoda Octavia, následovaná Fabií, Rapidem a Superbem, které také vyrábí mladoboleslavská automobilka. První pětku nejprodávanějších modelů uzavírá Volkswagen Golf.

Více jak polovina prodaných aut měla benzínový pohon a 40 procent naftový. Jiné pohony, CNG, hybrid, LPG nebo elektro, tvoří méně než tři procenta trhu. Co se týče typu karoserie, stále vede provedení kombi s 27 procenty. Na druhém místě skončily terénní karoserie.

Nejoblíbenější barvou zůstávají bílá a šedá. Společně tvoří více než polovinu prodaných aut. Následuje modrá, červená a černá.

Luděk Hubáček, Petr Jadrný Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme