Český trh je pro fastfoodové řetězce lákavý. Zájímá sítě s koktejly i sušenkami

Odborníci na výživu rychlé občerstvení odsuzují, Česko je ale s trochou nadsázky rájem fastfoodů. Jejich nástup na zdejší trh odstartoval přesně před dvaceti lety řetězec McDonald's. Čechům podle průzkumů rychlé občerstvení vyhovuje, proto k dosavadním řetězcům přibudou ještě další.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Restaurace McDonald's v Pekingu

Restaurace McDonald's v Pekingu | Zdroj: Reuters

V některém z nich se údajně alespoň jednou týdně stravuje desetina Čechů. Třetina národa pak do fastfoodu zamíří nejméně jednou za měsíc. Jednoduché a rychlé jídlo vyhledávají především hladoví lidé s nedostatkem času.

McDonald's přišel do České republiky dva a půl roku po listopadu 1989 jako jeden ze symbolů západního světa a globalizace. Lidé prahli po všem do té doby nedosažitelném a tedy i po americkém hamburgeru. Češi stejně jako Američané navíc ve většině nepatří ke strávníkům s vytříbeným vkusem, jakými jsou třeba Francouzi či Italové.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktor Jaroslav Skalický zjišťoval, proč jsou fastfoody v Česku tak oblíbené

Na českém trhu se proto uchytila i konkurence společnosti McDonald's, řetězec ale i přesto stále dosahuje zdaleka největších zisků. Za dvacet let obsloužil podle údajů Hospodářských novin zhruba 690 milionů zákazníků a v republice bude mít už 90 poboček.

Přes 50 provozoven zde má KFC. Firma specializující se na kuřecí pokrmy považuje Česko za jednu ze svých nejúspěšnějších zemí v Evropě a je přesvědčena, že by zdejší obyvatelé uživili až dvojnásobek poboček. Jen letos chce proto otevřít sedm nových.

Burger King má v současnosti 12 restaurací, ve výstavbě jsou další dvě. Své strávníky si najdou také řetězce Starbucks či Subway a do České republiky chtějí proniknout ještě jiné firmy. O přízeň zákazníků chce s KFC soutěžit druhý největší řetězec rychlého kuřecího občerstvení na světě, firma Church's Chicken, která by v Česku působila pod názvem Texas Chicken.

McDonald's slaví dvacet let na českém trhu. Doma je bezkonkurenční jedničkou

Číst článek

Počítá s asi dvaceti pobočkami a zatím zde hledá partnera, stejně jako americký řetězec Papa John's. Ten nabízí pizzu a počítá, že za pár let bude mít asi 15 provozoven. Zájem o české konzumenty má rovněž síť Dairy Queen, provozující restaurace s mléčnými koktejly a zmrzlinou, nebo výrobce sušenek Great American Cookies.

Český trh je pro řetězce rychlého občerstvení zajímavý nejen tím, jak jsou jejich produkty oblíbené mezi zákazníky. Své restaurace totiž mohou umístit do četných nákupních center, kde se shromažďují tisíce potenciálních zákazníků. Výhodou je také hustá dopravní síť s mnoha benzinovými pumpami.

Jaroslav Skalický, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme