Čeští dopravci tankují pokud možno v zahraničí

Dopravci přestávají tankovat v České republice a pokud mohou, berou naftu v zahraničí. Je to pro ně výhodnější. Původní plán, že zvýšením spotřební daně o korunu se letos získají další čtyři miliardy korun, tak přinesl opačný efekt. Podle tajemníka Sdružení dopravců Česmad Bohemia Martina Špryňara, stát naopak o minimálně šest miliard korun přichází:

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pohonné hmoty. Ilustrační foto.

Pohonné hmoty. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

„Velmi smutné je, že jediný efekt, který to mělo, je ten, že dopravci neodevzdávají daně tady, ale v jiných státech. Česká republika tak přichází o šest až osm miliard korun.“„Kamiony mají nádrž až na 1500 litrů nafty, mohou tak přejet republiku bez natankování a tankovat za hranicemi,“ říká řidič Petr Prachař, který osobně tankuje jednou za čtyři dny.

Přehrát

00:00 / 00:00

kézrová.mp3

„Dopravní firma má své tankovací priority a kdo může, tankuje jinde. Dnes je levnější nafta v Rakousku i v Německu, ve vzdálenějších zemích, jako je například Španělsko, je rozdíl až několika korun. Většina dopravců, pokud jezdí mezinárodní přepravu, v České republice netankuje ani litr, pokud nemusí,“ dodává Špyňar.

Netýká se to ale jen mezinárodní přepravy, jak potvrzuje generální ředitel benziny Martin Jurčák:

„To, že se tankuje za hranicemi, pociťujeme hlavně u příhraničních benzinových pump.“

Eva Kézrová, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme