Čeští obchodníci se snadno dostanou k zákazníkům v celé Evropě. Amazon jim otevře tržiště
Tisíce menších českých obchodníků budou mít snazší cestu k zákazníkům v celé Evropě. Pomůže jim v tom největší světový e-shop Amazon, který podle Hospodářských novin spouští v češtině své tržiště - takzvaný Marketplace. Prodejcům umožní dodat zboží do skladu Amazonu, ten se pak postará o doručení po Evropě.
Pro menší obchodníky to znamená šanci pro rozvoj svého podnikání. Můžou přes Amazon oslovit desítky milionů zákazníků, ke kterým by se jinak přes vlastní e-shop nedostali.
Prodejci mají dvě možnosti: buď se o rozesílání prodaného zboží postarají sami - v takovém případě si od nich Amazon vezme provizi 15 procent, nebo logistiku a další služby nechá na Amazonu, který si vezme navíc ještě pár dolarů za zásilku.
Stovky českých výrobců už na Amazonu několik let své zboží prodávají. Tyto firmy si ale převážně vyhledával a oslovoval sám Amazon. Šlo hlavně o větší, a zejména výrobní společnosti. Česká verze Marketplace je podle Hospodářských novin dalším krokem amerického e-shopu směrem k posílení své pozice na českém trhu.
V Dobrovízi u Prahy má dvě logistická centra a zvažuje výstavbu dalšího. E-shop navíc plánuje nabrat další tisícovku nových zaměstnanců.