Cestovní kanceláře loni podle ČOI chybovaly zejména při vyřizování reklamací

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni udělila cestovním kancelářím 96 pokut v celkové hodnotě téměř 1,9 milionu korun. Největší problémy stále doprovázejí vyřizování reklamací. Klienti se tak například dozvěděli, že uplatnit ji mohou jen po dobu dvou týdnů – místo zákonem garantovaného měsíce.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dovolená, odpočinek | Foto: Elena Horálková

Inspekce během loňských 12 měsíců zkontrolovala přes 270 cestovních kanceláří. Pravidla prokazatelně porušila zhruba třetina z nich. 50 procent pochybení se týkalo právě reklamací.

„Z toho nám vyplývá, že buď nechtějí, nebo se neumějí řídit zákonem, pokud jde o reklamace. Inspektoři ČOI například zjistili také automatické prodlužování lhůty k vyřízení reklamace ze strany prodejce, a to až na 90 dnů,“ upozorňuje mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Přehrát

00:00 / 00:00

Česká obchodní inspekce loni udělila cestovním kancelářím pokuty za téměř 1,9 milionu korun. Za co přesně, přiblížil mluvčí Jiří Fröhlich

Časté je podle inspektorů také používání nekalých obchodních praktik, kdy se klientovi nedostane řádných informací. Cestovní kancelář tedy například sdělí, že hotel je 200 metrů u moře, a vzdálenost je přitom třeba kilometrová.

Klient, který není se službami cestovní kanceláře spokojen, by se měl podle Fröhlicha obrátit na Českou obchodní inspekci. Ta případ prošetří a případně udělí pokutu. Zákazník také může zveřejnit na internetu negativní recenzi.

„Pokud chci být klientem cestovní kanceláře, kterou neznám, tak velmi doporučuji, aby se klienti informovali například na internetu pomocí různých srovnávacích serverů,“ radí Fröhlich.

Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme