Cestovní kanceláře už nabízejí super first minute zájezdy, jejich obliba roste
Noviny jsou plné inzerátů na doprodej zájezdů ještě z letošní sezony. Cestovní kanceláře ale zároveň nabízejí dovolené u teplých moří v zimě a dokonce se už objevují i první nabídky na příští léto. Na trh přicházejí jako ‚super first minute‘, tento předprodej předchází už zavedenému prodeji ‚first minute‘.
„Prodeje na první chvíli se v posledních letech velmi osvědčili. Předpokládám, že v letošním roce naprostá většina cestovních kanceláří ještě v závěru tohoto roku začne prodávat své letní dovolené na příští rok,“ říká analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting.
Zvýšený zájem o prodej zájezdů v předstihu byl trendem letošní sezony, potvrzuje Jan Osuch z CK Fischer.
„Více než polovinu zájezdů se nám podařilo prodat už v období předprodejů, a proto si i od té sezony, která přijde, hodně slibujeme. Hlavní výhodou nákupu dovolené v předprodeji je to, že lidé mohou vybírat z nejširšího spektra termínů, destinací i hotelů.!
Cestovní kanceláře ještě nevyprodaly letošní sezonu, a už nabízejí super first minute zájezdy na tu příští
Na výhody nákupu zájezdů v předstihu zákazníci samozřejmě slyší.
„Máme radši takovou tu jistotu, že tehdy pojedeme a máme tohle zajištěné – a je to samozřejmě také o té ceně,“ říká jeden ze zákazníků cestovní kanceláře.
„Nejraději kupuju dovolenou tak v říjnu, v listopadu, protože jsou výhodné ceny a široká nabídka,“ přidává se další z těch, kteří si koupili zájezd super first minute.
„Jsou to stálí zákazníci, kteří hotely znají, chtějí tam opakovat svou dovolenou, chtějí si zajistit ubytování v tom daném termínu. A za druhé jsou v tuto dobu schopni získat nejvýhodnější cenu, což je velký motiv. Mezi říjnem a listopadem je cena super first minute ještě výhodnější než v prosinci,“ ujišťuje Alexandr Pavlov z ck Alexandria.
Analytik Jaromír Beránek potvrzuje, že ceny v předprodejích jsou většinou opravdu nejnižší v celé sezoně.
„Pokud by došlo k nějakým neočekávaným událostem, třeba válečným, v určité destinaci, ta by pak šla na úplně prahové ceny a potom by mohly být zájezdy za určitých podmínek i levnější. Za normální situace jsou nižší než zájezdy na last minut, tedy na poslední chvíli.“
Snad jedinou nevýhodou pořízení zájezdu v předprodeji je právě dlouhý doba do odjezdu.
„Zezačátku jsme kupovali dovolenou spíš s předstihem, jenomže pak byl člověk nervózní, že třeba někdo do té doby onemocní, takže potom jsme to řešili spíš na poslední chvíli.“
Na takové případy pamatuje pojištění storna zájezdu, ale také samotné cestovní kanceláře.
„Právě proto, že si tu dovolenou kupují na několik měsíců dopředu, garantujeme každému, kdo si u nás koupí dovolenou v předprodeji, že může zdarma změnit termín, destinaci i hotel až týden před odletem.“
Cestovní kanceláře předprodej zájezdů marketingově silně podporují. Je pro totiž velmi výhodný - dlouho před začátkem sezony získávají peníze, se kterými mohou volně nakládat.