Lyžařská sezona se blíží, Češi už teď vybírají zájezdy na zimu. Zájem je o wellness hotely i Slovensko

Češi stále častěji nakupují lyžařské zájezdy už v září. Potvrdila to anketa Radiožurnálu mezi velkými cestovními kancelářemi. Motivací pro dřívější nákup bývá podle prodejců hlavně větší výběr a někdy i nabídka nižší ceny.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zářijové prodeje zimních zájezdů podle cestovních kanceláří výrazně rostou. Na snímku skiareál Hlinsko | Zdroj: Profimedia

Přestože venkovní teploty tento týden připomínaly spíše léto, nadšenci do zimních sportů už teď ví, kam vyrazí v zimě na lyže za sněhem. Ukázala to i anketa Radiožurnálu v centru Prahy. 

Průzkum: 82 procent Čechů začíná pracovat před osmou ráno, do kanceláří míří stále méně lidí

Číst článek

„Objednávala jsem to v polovině září na jarní prázdniny 2019. Pak už je čím dál míň ubytování v blízkosti sjezdovek a výběr je velmi malý a omezený,“ popsala jedna z kolemjdoucích.

„My jezdíme s přáteli každý rok na jedno místo, takže už to víme několik let dopředu, kdy a kam pojedeme,“ uvedla další.

„Když jezdíme do Alp, tak jsme to objednávali v září. Jinak v Čechách to objednáváme, jak je volno, třeba měsíc dopředu,“ doplnil oslovený muž.

Trend včasných nákupů

Trend včasných nákupů na hory potvrzuje třeba cestovní kancelář Fischer. Ta už letos prodala o pětinu zájezdů víc než loni touto dobou. „Zájem o lyžařské zájezdy registrujeme už od letních měsíců, od července, od srpna. Teď v září a říjnu je ten prodej vůbec nejsilnější, protože během těchto dvou měsíců se prodá největší množství lyžařských zájezdů,“ řekl mluvčí Jan Bezděk.

To potvrzuje i Martin Kopřiva, majitel cestovní kanceláře Kopřiva. Podle něj si ale lyžařské zájezdy s předstihem vybírají hlavně starší zákazníci. „Spíš ta mladší generace pod 50 let řeší všechno na poslední chvíli a tak, jak jim to potom přijde tak vhod.“

Letní dovolená

Ještě s větším předstihem si nadšení cestovatelé už teď můžou vybrat letní dovolenou u moře na příští rok. Předprodeje už zahájila většina cestovních kanceláří. Platit dopředu celkovou cenu zájezdu ale lidé nemusí. Většinou jde o zálohy v řádu stovek korun.

Češi si včasnou rezervací lyžařského zájezdu chtějí zajistit lepší místo – třeba hotel na sjezdovce, ideálně s doplňkovými službami, jako je například bazén.

„Pozorujeme poslední roky, že nám ubývá klientů, kteří jezdí do apartmánů, a naopak přibývá těch, kteří vyhledávají hotely. Jednak tím motivem je minimálně polopenze, zajištění tedy stravování a hlavně vybavenost hotelů. Klienti se ptají po wellness, po bazénu,“ vysvětlil mluvčí Exim tour Stanislav Zíma.

Cestovní kanceláře nabízejí cestovatelům za včasný nákup i slevy, a to až ve výši 20 procent z celkové ceny. Průměrná cena lyžařského zájezdu se podle cestovních kanceláří pohybuje zhruba okolo 14 tisíc na osobu se skipasem.

Větší zájem o Slovensko

Mezi nejoblíbenější zahraniční destinace patří tradičně Itálie, Rakousko a Francie. V posledních letech ale stoupá i zájem o dovolenou na Slovensko.

„Je tam nová vybavenost sjezdovek, jsou lépe upravované, jsou tam nové lanovky, jsou tam vystavěny velmi kvalitní ubytovací kapacity, takže Slovensko jde nahoru poslední roky,“ uvedl Zíma z Exim tour.

Exotičtější lyžařské destinace, jako je třeba Turecko, Norsko nebo Island zatím Češi příliš nenavštěvují. I kvůli vyšší ceně.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme