Chuť Čechů utrácet klesá

Tržby obchodníků stouply v červenci oproti loňsku o pouhé 0,3 procenta, oznámil dnes Český statistický úřad. Chuť spotřebitelů utrácet se tedy téměř zastavila, když ještě v červnu tržby obchodníkům vzrostly o 3,7 procenta.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nákupní vozíky

Nákupní vozíky | Foto: Jan Rosenauer

Na první pohled se zdá, že se zákazníci přestali o prázdninách utrácet, ve skutečnosti ale není červencový výsledek vůbec špatný, vysvětluje analytik ČSOB Petr Dufek. Červenec měl totiž o tři pracovní dny méně, a to statistiku zkreslilo.

Podle Dufka je reálný výsledek mnohem lepší - ukazuje, že ve skutečnosti vzrostly červencové maloobchodní tržby o 3,8 procenta. "Výrazný nárůst zaznamenal především prodej textilu a obuvi, který se zvýšil v meziročním srovnání o 15 procent. Je to důsledek razantních velkých slev, které letos nabízely hypermarkety," upřesnil analytik.

V motoristickém odvětví byly tržby o 0,4 procenta vyšší než před rokem. Spotřebitelé utráceli zejména za pohonné hmoty (růst tržeb o 5,8 procenta) a automobily (o 3,1 procenta). "Pokles zaznamenala zejména oblast opravy motorových vozidel," doplnil Dufek.

O 0,1 procenta se zvýšily útraty za potraviny a o 0,2 procenta tržby za nepotravinářské zboží. Pokladny v drogeriích se naplnily o 2,2 procenta více, v prodejnách s potřebami pro domácnost tržby stouply o 4,9 procenta.

Martin Hromádka, Naďa Bělovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme