Cílem nové Octavie je dostat se do desítky nejprodávanějších aut na světě

Škoda Auto dnes poprvé představila třetí generaci Octavie. Ročně chce vyrábět půl milionu těchto aut. Tento model by se tak dostal do světové desítky nejprodávanějších vozů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Octavia třetí generace, pohled zepředu

Škoda Octavia třetí generace, pohled zepředu | Foto: Škoda Auto

V nově zrekonstruovaném muzeu Škodovky v Mladé Boleslavi jsou k vidění hned čtyři Octavie z třetí řady, a to ve verzi liftback.

Nový model má o 5 litrů větší zavazadlový prostor, je také delší, širší a má větší rozvor než předchozí Octavie. Je vybaven lehčím motorem s nižší spotřebou.

Poprvé také disponuje asistenčními bezpečnostními systémy, jako je automatické přepínání tlumených a dálkových světel, adaptivní tempomat, brzdový asistent či čidlo „únavy“ řidiče.

Cena vozu se bude pohybovat kolem 330 až 340 tisíc korun. Na silnice poprvé vyjede v lednu při jízdních prezentacích pro novináře.

Přehrát

00:00 / 00:00

Parametry a vybavení nové Škody Octavie popsal v Odpoledním Radiožurnálu šéfdesigner Jozef Kabaň

Na českou premiéru nové Octavie bylo pozváno více než 350 novinářů z celého světa včetně Číny. Světová premiéra se bude konat na začátku března na autosalonu v Ženevě, kde bude i verze kombi.

Octavie je stěžejním modelem Škodovky. Ve výrobním programu je od roku 1996, druhá generace se objevila v roce 2004. První řada se vyráběla do roku 2010, za tu dobu vznikl necelý milion a půl kusů, druhé generace se vyrobilo 2,25 milionu. Loni Škoda vyrobila v Česku, Číně, Indii a Rusku přes 400 tisíc octavií, což je 45 procent celkové produkce společnosti.

Přehrát

00:00 / 00:00

Premiéru nové Škody Octavie sleduje přímo v mladoboleslavské automobilce Petr Jansa

Prodeje aut v Evropě sice klesají, ale dodávky Škodovky zákazníkům se v prvním pololetí zvýšily meziročně o 8 procent na 493 tisíc vozů. Ve druhém pololetí odbyt klesá hlavně v západní Evropě, ale i v Česku - v listopadu zaznamenaly prodeje největší letošní propad, meziročně o 11 procent. Tím se ten celoroční nárůst snížil na dvě procenta.

Škoda má na počtu aut prodaných v Česku podíl 30 procent. Firma počítá s tím, že západoevropský trh bude dál klesat, ale sází na zákazníky ve východní Evropě a hlavně na to, že větší část obchodů bude mimo Evropu. Nejdůlěžitější je Čína, kde chce Škoda vyrábět v roce 2014 šest modelů. Dalším perspektivním trhem je Rusko.

Přehrát

00:00 / 00:00

O nové Škodě Octavii třetí generace mluvil v Dopoledním Radiožurnálu Jaroslav Skalický

Do roku 2018 má automobilka v plánu celosvětově prodávat 1,5 milionu aut ročně. Loni si lidé koupili zatím rekordních 880 tisíc aut, letos to prý bude víc. Pro společnost bude rok 2012 rekordní nejen v prodeji, ale také v investicích - do rozšíření a modernizace závodů v Česku dala přes 13 miliard korun.

V Mladé Boleslavi Škoda zvyšuje produkci octavií, v Kvasinách se rozšiřuje kapacita závodu a závod ve Vrchlabí se celý změnil - firma tam rozjela výrobu převodovek pro celý koncern Volkswagen.

Jaroslav Skalický, Petr Jansa, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme