Čína slaví takzvaný den nezadaných. Zemi ovládla nákupní horečka

Obchodní svět ovládl čínský den nezadaných. Takzvaný Singles day se za posledních šest let změnil v nákupní svátek. Čínský internetový prodejce Alibaba totiž pravidelně 11. listopadu spouští velké 24hodinové slevy. Tento den je mezi internetovými zákazníky stále populárnější a každý rok při něm utrácejí víc a víc peněz.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nákupní horečka (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Dvojitá 11 v datu má odkazovat na nezadané jedince, samotný svátek ale nemá s láskou moc společného.

Jde o nákupní šílenství, kdy čínský internetový prodejce, obdoba amerického Amazonu, spustí den trvající slevy na zboží.

Letošní nákupní akce začala krátce po půlnoci a předcházela ji čtyřhodinová televizní show, ve které vystoupil třeba i představitel Jamese Bonda, herec Daniel Craig.

Za prvních 90 minut lidé v internetovém obchodě utratili v přepočtu víc než 120 miliard korun. To je zhruba polovina celkového výdělku, který firma inkasovala loni.

Společnost proto očekává, že bude letošek ještě úspěšnější a budou padat nové rekordy. Takzvaný Singles Day už překonal i slavný "Black Friday" ve Spojených státech a Kanadě.

Poprvé se čínský den nezadaných uskutečnil před šesti lety a každoročně se k nákupům nechá strhnout víc a víc lidí. I když zdaleka nejde jen o nezadané.

Marie Machytková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme