Coca-Cola je opět nejcennější značkou světa. Už od roku 2000
Coca-Cola zůstává nejcennější značkou světa. Výrazně ji ale dohání Apple. Díky rostoucí oblibě chytrých telefonů a tabletů se této firmě zvýšila hodnota o 129 procent. Z každoročního průzkumu konzultační společnosti Interbrand také vyplývá, že do první desítky se neprobojovala žádná evropská značka.
„Coca-Cola je historicky jedna z nejcennějších značek. A i vzhledem k tomu, jaký poskytuje produkt, který mnozí z nás ochutnali již odmala, tak celosvětově je její rozšíření samozřejmě předpokladem pro to, že bude velmi vysoce hodnocena,“ řekl prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec.
Tím vysvětluje i to, že se do první desítky nejcennějších značek nedostala žádná evropská. „Tím, že je Coca-Cola všeobecně rozšířený produkt a starší než Mercedes-Benz (který skončil na 11. pozici, pozn. red.), Mercedes-Benz je sice globální značkou, ale ve zcela jiném segmentu. Coca-Colu ochutná každý, ale v Mercedesu se 6 miliard lidí podle mého odhadu vůbec nesveze,“ vysvětlil Brabec.
Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur, v pořadu Stalo se dnes
Velké zavedené značky nicméně v zásadě nemohou ztratit svou pozici. „Ale v dnešním online světě a v online prostředí to nemá nikdo jisté. A samozřejmě i poskočení o několik příček zpět by bylo pro některé z nich obchodní pohromou. Na druhou stranu hodnota značky se buduje opravdu velmi dlouho,“ řekl prezident Asociace českých reklamních agentur.
Připomněl, že vybudovat novou značku stojí v dnešní době hlavně peníze a čas. „To, co se všeobecně rozšíří jako produkt a je kvalitní, tak má velký předpoklad vybudovat značku. Ale je to dlouhodobá investice, ne vždy se podaří,“ dodal Pavel Brabec.