Coca-Cola je opět nejcennější značkou světa. Už od roku 2000

Coca-Cola zůstává nejcennější značkou světa. Výrazně ji ale dohání Apple. Díky rostoucí oblibě chytrých telefonů a tabletů se této firmě zvýšila hodnota o 129 procent. Z každoročního průzkumu konzultační společnosti Interbrand také vyplývá, že do první desítky se neprobojovala žádná evropská značka.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Coca-Cola překonala očekávání analytiků

Coca-Cola překonala očekávání analytiků | Zdroj: ČTK

„Coca-Cola je historicky jedna z nejcennějších značek. A i vzhledem k tomu, jaký poskytuje produkt, který mnozí z nás ochutnali již odmala, tak celosvětově je její rozšíření samozřejmě předpokladem pro to, že bude velmi vysoce hodnocena,“ řekl prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec.

Tím vysvětluje i to, že se do první desítky nejcennějších značek nedostala žádná evropská. „Tím, že je Coca-Cola všeobecně rozšířený produkt a starší než Mercedes-Benz (který skončil na 11. pozici, pozn. red.), Mercedes-Benz je sice globální značkou, ale ve zcela jiném segmentu. Coca-Colu ochutná každý, ale v Mercedesu se 6 miliard lidí podle mého odhadu vůbec nesveze,“ vysvětlil Brabec.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur, v pořadu Stalo se dnes

Velké zavedené značky nicméně v zásadě nemohou ztratit svou pozici. „Ale v dnešním online světě a v online prostředí to nemá nikdo jisté. A samozřejmě i poskočení o několik příček zpět by bylo pro některé z nich obchodní pohromou. Na druhou stranu hodnota značky se buduje opravdu velmi dlouho,“ řekl prezident Asociace českých reklamních agentur.

Připomněl, že vybudovat novou značku stojí v dnešní době hlavně peníze a čas. „To, co se všeobecně rozšíří jako produkt a je kvalitní, tak má velký předpoklad vybudovat značku. Ale je to dlouhodobá investice, ne vždy se podaří,“ dodal Pavel Brabec.

Martin Křížek, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme