Inspekce uložila e-shopům pokuty za více než dva miliony. Pochybení odhalila ve 175 případech

Tuzemské internetové obchody dostaly ve druhém čtvrtletí od České obchodní inspekce (ČOI) 309 pokut v hodnotě 2,3 milionu korun. Z 260 kontrol zjistila inspekce porušení předpisů v 84 procentech případů. Ve 175 případech obchodníci použili klamavé nebo nekalé obchodní praktiky. ČOI to uvedla v tiskové zprávě.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Práce na počítači (ilustrační foto)

Práce na počítači (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

„V porovnání se stejným obdobím minulého roku se situace nezměnila. Výsledky kontrol ukazují, že provozovatelé e-shopů neuvádějí základní údaje, jako je například kontakt na provozovatele. Dále opomíjí uvádět informaci o subjektech mimosoudního řešení spotřebitelských sporů nebo používají klamavé obchodní praktiky,“ uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

QR kód usnadňuje nakupování potravin po internetu

Číst článek

Nejvyšší pokuty ve výši 200 000 korun dostala Alza.cz za nedodržení zákazu prodeje o státních svátcích. Sankce ve výši 100 000 Kč ČOI uložila firmě Deal Extreme Czech, která je provozovatelem několika webových portálů jako ttop.cz, esko.cz či detektivni-kancl.cz.

Nespolupráce při kontrole

„Například jedna pokuta ve výši 50 000 Kč byla uložena za nekalé obchodní praktiky. Stejné společnosti, provozující mj. stránky ttop.cz, byla uložena další pokuta, kdy jmenovaný provozovatel blokoval inspektorům ČOI přístup na tento web a za nespolupráci při kontrole mu byla pravomocně uložena pokuta opět ve výši 50 000 Kč,“ dodal mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

On-line prodejci ve 175 případech použili klamavé nebo nekalé obchodní praktiky. Ve 138 případech prodávající neinformoval spotřebitele prostřednictvím svých internetových stránek o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. A v dalších 115 případech prodávající neinformoval spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme