ČOI: Obchody v povánočních slevách podváděly ve velkém
Obchodní řetězce podváděly v povánočních slevách ve velkém - vyplývá to z dnes zveřejněných závěrů České obchodní inspekce. Ze sedmi tisíc výrobků nabízených v reklamních letácích se slevou jich nebylo v době kontrol k dostání více než 350 - tedy zhruba celá jedna pětina.
To, že obchodníci na zlevněné zboží zákazníky lákali, ale v regálech pak lidé často našli jen prázdné místo, je podle kontrolorů klamavá reklama. Toto zjištění ale Česká obchodní inspekce zatím není oprávněna pokutovat. Ministerstvo průmyslu a obchodu už připravilo změnu zákona, která by měla začít platit v polovině roku a která by měla podobným věcem předejít.
Při kontrole výprodejů ale inspektoři zjistili i řadu dalších nedostatků, ve značení zboží, účtování a podobně, a to ve většině obchodních řetězců. Čeká je až dvoumiliónová pokuta. Správní řízení jsou v běhu.
K hypermarketům, u kterých inspektoři zjistili pochybení, patří i Hypernova. Její mluvčí Kateřina Černá ale Radiožurnálu řekla, že inspekce s řetězcem správní řízení dosud nezahájila. "Co se týká placení jakýchkoli pokut, to bych nechala na rozhodnutí našeho právního oddělení, protože podle našich dosavadních zjištění jsme zákon neporušili, a proto se budeme proti takovému případnému rozhodnutí odvolávat."