ČOI: Obchody v povánočních slevách podváděly ve velkém

Obchodní řetězce podváděly v povánočních slevách ve velkém - vyplývá to z dnes zveřejněných závěrů České obchodní inspekce. Ze sedmi tisíc výrobků nabízených v reklamních letácích se slevou jich nebylo v době kontrol k dostání více než 350 - tedy zhruba celá jedna pětina.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákupní vozík

nákupní vozík | Foto: Jan Rosenauer

To, že obchodníci na zlevněné zboží zákazníky lákali, ale v regálech pak lidé často našli jen prázdné místo, je podle kontrolorů klamavá reklama. Toto zjištění ale Česká obchodní inspekce zatím není oprávněna pokutovat. Ministerstvo průmyslu a obchodu už připravilo změnu zákona, která by měla začít platit v polovině roku a která by měla podobným věcem předejít.

Při kontrole výprodejů ale inspektoři zjistili i řadu dalších nedostatků, ve značení zboží, účtování a podobně, a to ve většině obchodních řetězců. Čeká je až dvoumiliónová pokuta. Správní řízení jsou v běhu.

K hypermarketům, u kterých inspektoři zjistili pochybení, patří i Hypernova. Její mluvčí Kateřina Černá ale Radiožurnálu řekla, že inspekce s řetězcem správní řízení dosud nezahájila. "Co se týká placení jakýchkoli pokut, to bych nechala na rozhodnutí našeho právního oddělení, protože podle našich dosavadních zjištění jsme zákon neporušili, a proto se budeme proti takovému případnému rozhodnutí odvolávat."

Markéta Kaclová, Vít Dvořák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme