ČOI udělila pokutu za předváděcí akce firmě Beck Czech. Ta se prý přejmenovala a nezaplatila

Rekordní pokuta pro firmu Beck Czech, pořádající předváděcí akce, se míjí účinkem. Milionovou sankci udělila společnosti Česká obchodní inspekce za to, že podmiňovala vyzvednutí výhry podepsáním smlouvy na desetitisíce korun. Firma ale pokutu nezaplatila a údajně se přejmenovala na Beck Europe.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

v nové brožuře Jak nespadnout do pasti se lidé mimo jiné dočtou proč je dobré vyhýbat se předváděcím akcím | Foto: Lucie Maxová

„Mně se chtělo brečet, nemohla jsem ani mluvit. Bylo to už přespříliš,“ svěřila se před časem Radiožurnálu paní Zdeňka z Havířova, která si kromě nechtěných hrnců a dek přivezla z předváděcí akce První české reklamní společnosti také psychický otřes.

Její nemocnou kamarádku totiž odvezli prodejci proti její vůli 150 kilometrů daleko.

Podle mluvčí České obchodní inspekce kontroluje ČOI dodržování zákona na prodejních akcích stabilně a na akce firmy Beck Czech se prý zaměřila hned několikrát.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Ozvěn dne byl Libor Dupal, předseda představenstva Sdružení českých spotřebitelů.

„V tomto případě byly losovány výhry a spotřebitel, který takovou výhru získal, dostal slevu. Ovšem za předpokladu, že musel zaplatit další částku ve výši téměř 30 tisíc korun,“ přiblížila Fléglová.

ČOI udělila firmě Beck Czech rekordní pokutu, milion korun. Firma se ale údajně přejmenovala a nezaplatila.

Podle vedoucího právní poradny časopisu dTest Lukáše Zeleného zneužívají prodejci na předváděcích akcích zákon poměrně často, ochráněný před nimi není klient, ani pokud jde o dvoutýdenní lhůtu, po kterou může od kupní smlouvy odstoupit.

„Senioři často vůbec nevědí, jakým způsobem mají odstoupit, a pokud už správně odstoupí, tak ve většině případů nedostanou nazpět už žádné peníze. Protože v mnoha případech se jedná o naprosto prázdné společnosti, kde už žádný majetek není, protože byl vyveden pryč,“ vysvětlil.

Celkově loni udělili inspektoři pochybným firmám, které lákají, hlavně seniory na takzvané předváděčky, pokuty za více než pět milionů korun.

Znechucení možná bude nejlepší

„My to vítáme, byť je to trošku opožděná reakce, ale zaplať pánbůh za ni,“ řekl Libor Dupal, předseda představenstva Sdružení českých spotřebitelů.

„Takové znechucení tohoto podnikání je možná lepším způsobem, jak zdánlivě zesilovat nějakou regulaci. Regulativní podmínky tady jsou, jde jen o to je důsledně vymáhat," upozorňuje Dupal a pokračuje:

„Problém je, jestli takovýto jeden příklad firmy Beck Czech může něco změnit, protože když si spočítáte, že ČOI měla 200 zjištění, udělila pokyty za 5 milionů korun, tak ta postižení pro firmy nejsou příliš výrazná.“

Situace se podle něj zatím nelepší. „Firmy uhýbají, mění jména. Případ firmy Beck Czech je typický, protože vystupovala asi pod čtyřmi jmény. Takže potom je ta postižitelnost špatná. Je potřeba vytvořit daleko výraznější znechucení proto to, aby vůbec pracovaly,“ doporučil Libor Dupal ze Sdružení českých spotřebitelů.

Martin Křížek, Květa Moravcová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme