ČOI zkontrolovala přes tisíc slevových akcí, pochybení našla téměř u poloviny

Ne každá sleva musí být ve skutečnosti slevou. Přesvědčili se o tom i kontroloři České obchodní inspekce (ČOI). Od začátku dubna do konce června zkontrolovali 1049 obchodníků, pochybení našli u 47 procent z nich. Inspekce za porušení zákona o ochraně spotřebitele uložila 400 pokut za 3 miliony korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Povánoční slevy (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

ČOI nejčastěji rozdávala pokuty za špatné seznámení spotřebitele s cenou.

To znamená, že původní cena je třeba přeškrtnutá a je tam napsáno minus 40 procent. Takové značení slevy je ale špatně - zákazník totiž musí vždy vědět, kolik u pokladny skutečně zaplatí, a to včetně DPH. Inspektoři však odhalili třeba i jinou cenu na zboží, než která byla u pokladny naúčtovaná.

Česká obchodní inspekce proto rozdala 400 pokut za 3 miliony korun. K rekordmanům patří společnost Ahold, které inspekce dala deset pokut celkem za 950 tisíc korun.

Dalších 665 tisíc na devíti pokutách pak inspektoři vyměřili potravinovému prodejci Penny Market a dalších celkem sedm pokut za 175 tisíc i třeba společnosti Tecso.

Nejvíce pochybení, 83 z celkových 127 kontrol, našla inspekce v Karlovarském a Plzeňském kraji. A varuje - Češi milují různé výprodejové akce a obchodníci toho umí využívat.

„Zcela jistě platí, že pokud jdou za slevou nebo výprodejovou akcí, aby se nejenom podívali, jaká cena je u regálu, ale jaká cena také byla naúčtovaná u pokladny. A pokud to zjistí, nejlépe hned na místě reklamovat a chtít cenu, která byla deklarovaná v regálu, protože na ni mají nárok,“ řekl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Nejméně pochybení našli kontroloři ve Středočeském kraji a v Praze.

Simona Bartošová, Barbora Benešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme