Continental chce zavírat továrny a propouštět. Výrobce pneumatik a autodílů zruší 20 tisíc míst

Výrobce pneumatik a náhradních dílů Continental AG zruší až 20 tisíc pracovních míst. Německý koncern chce výrazně přebudovat své zaměření. Propouštět bude hlavně lidi z oddělení pro motorové součástky. Důvodem je ochlazení aktivity v globálním automobilovém sektoru. Firma má několik výrobních závodů i v České republice.

Frankfurt (Aktualizováno: 15:29 26. 9. 2019) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Šéf společnosti Continental Elmar Degenhart

Šéf společnosti Continental Elmar Degenhart | Zdroj: Reuters

Vedení Continentalu se chce připravit na éru elektromobilů a připouští, že přijdou výrazné změny. Velkou část práce dnes dokážou odvést roboti. Řada zaměstnanců tak bude muset projít přeškolením, aby získala novou specializaci.

Continental chce vedle toho nabrat až čtyři tisíce počítačových programátorů. Pro tisíce zrušených pracovních míst ale zatím náhradu nenašel. Ostatně i vedení koncernu Bosch před časem varovalo, že přechod k elektromobilům může vést k propouštění.

Honda ukončí do roku 2021 prodej naftových vozů v Evropě. Snaží se plnit přísnější emisní normy

Číst článek

Oproti naftovým nebo benzinovým autům totiž nepotřebují tolik součástek. Na trhu s automobilovými díly je Continental po firmách Bosch a Denso třetím největším dodavatelem s akciemi na burze.

Continental uvedl, že po přezkoumání své strategie se rozhodl zastavit výrobu ve dvou německých továrnách, ale také v závodech v Itálii, Malajsii a ve Spojených státech. Neupřesnil, kolik pracovních míst bude zrušeno, jen odhaduje, že změny, které zahrnují rušení i tvorbu nových pracovních míst a prodej či přesun některých aktivit, se celosvětově dotknou zhruba 20 000 z celkem 244 000 pracovních míst, uvedla agentura Reuters.

Continental v roce 1993 koupil otrokovického výrobce pneumatik Barum a nyní má v České republice několik výrobních závodů a výzkumné a vývojové centrum.

Mimo jiné v Česku vyrábí automobilovou elektroniku, řídicí jednotky motorů a převodovek, senzory, dveřní moduly, klíčky, brzdové posilovače, elektrické vakuové pumpy, převodové jednotky pro elektronickou parkovací brzdu, ostřikovací systémy, moduly pro recirkulaci výfukových plynů, vysokotlaká dieselová a benzinová čerpadla nebo pláště pneumatik pro osobní i nákladní vozidla.

Schůzka zemských premiérů

Spolkové země Bavorsko, Bádensko-Württenbersko a Dolní Sasko uspořádají summit o budoucnosti a záchraně automobilového průmyslu. Chtějí tím dát najevo i nespokojenost s tím, jak se k oboru staví berlínská vláda.

Mzdy i zavírání závodů. Na 49 000 zaměstnanců automobilky General Motors začne stávkovat

Číst článek

Za celým nápadem stojí premiér Bádenska-Württenberska Winfried Kretschmann. Podle něj rozhoduje spolková vláda velmi pomalu a před časem prohlásil, že kdyby se takového tempa držely i koncerny, tak by Německo už dávno ztratilo svou sílu.

Podle Kretschmana je hlavním problémem hodně nekonkrétní přístup k ekologii. Automobilový průmysl je prý na počátku další éry, a proto se musí urychleně hledat nová řešení. Na prosinec je proto svolaná schůzka, kde zasednou premiéři tří zemí. Bavorska, kde sídlí Audi a BMW, Bádenska-Württenberska, kde je Daimler a Porsche, a Dolního Saska, kde je centrála Volkswagenu.

Premiéři chtějí jednat o budování dobíjecích stanic pro auta s alternativním pohonem. Vedle toho elektrického chtějí podpořit i vodíkový pohon. Pak je to vzájemná spolupráce při výzkumu – ostatně třeba Mercedes-Benz a BMW chtějí společně vyvíjet samořiditelná auta. A pak je to nábor počítačových expertů, kteří koncernům chybí.

Deník Süddeutsche Zeitung označuje celý summit tak trochu za provokaci, směřovanou na spolkovou vládu. Premiéři západoněmeckých zemí se totiž sejdou v Berlíně.

Václav Jabůrek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme