ČOV chce žalovat Budvar o desítky milionů kvůli kampani
Desítky milionů korun jako náhradu škody by mohl po Budějovickém Budvaru požadovat Český olympijský výbor. Pivovar měl totiž zneužít na obalech svých výrobků a v reklamní kampani olympijské symboly. ČOV uspěl u soudu s návrhem na zastavení kampaně. Teď připravuje žalobu o náhradu škody.
"Náhradu škody vyčíslujeme, již nyní můžeme říct, že se bude pohybovat v řádu desítek milionů korun. Žaloba bude podána řádově do poloviny března," řekl novinářům právní zástupce ČOV Jan Šťovíček.
Pivovar podle něj zneužil olympijské symboly. "Budvar připravil takovou reklamní kampaň, sestávající z několika dějově navazujících reklamních spotů, ve kterých vystupují dva hokejoví fanoušci. Kampaň se jmenuje Hokejiáda, což je právě napodobenina slova olympiáda, a ti fanoušci tam pracují s olympijskými symboliky. V tomto my a soud shledáváme porušení zákona," dodal Šťovíček.
Budějovický Budvar ale podle svého mluvčího Petra Samce zneužití symboliky odmítá. Soudu hodlají předložit právní rozbory, které to mají doložit. "Domníváme se, že naše argumenty jsou dostatečné, abychom vyvrátili tvrzení olympijského výboru. Považujeme je prakticky ve všech bodech za zavádějící a nedostatečné," uvedl Samec.
Předběžné opatření, které mu uložil českobudějovický soud, není podle pivovaru pravomocným rozhodnutím a nevyjadřuje stanovisko soudu v otázce viny a neviny. Budvar zároveň ČOV vyzývá, aby se nadále zdržel jakýchkoliv dalších kroků, které by poškozovaly dobré jméno společnosti a vyčkal konečného verdiktu nezávislého soudu.
K žalobě na Budějovický Budvar se podle ČOV hodlá připojit i Mezinárodní olympijský výbor. Právní kroky zřejmě připravuje i světový konkurent Budvaru Anheuser-Busch, jenž je oficiálním dodavatelem MOV. Zároveň ČOV podniká podobná opatření proti několika dalším firmám, které podle něj zneužily olympijskou symboliku.