ČSA mají opět dálkovou linku. Do Soulu budou létat s Airbusem A330-300
České aerolinky ode dneška létají na lince z Prahy do Soulu. Na dálkovém spoji bude létat stroj Airbus A330.
Podle ČSA ji budou ze čtyř pětin využívat cestující z Koreje, Dálného východu a Tichomoří k cestám do Evropy, pětinu pasažéru budou tvořit Evropané.
„Budeme operovat ve spolupráci s Korean Air. To znamená, že létáme společně šestkrát týdně. Není to nová linka, už funguje, ale i my ji nyní budeme létat. Obsazenost bych očekával určitě na úrovni 75 – 80.“
Zájem nejen korejských turistů o cestu do Prahy zaujal reportéra Jiřího Skalického
První let je už téměř vyprodaný. Do Soulu budou ČSA létat vždy v sobotu a v neděli. Od července navíc také v úterý. Airbus A330 pak využije i pro linky do Almaty, Moskvy a Tel Avivu.
Milenci z Prahy přitahují asijské turisty
Korejští turisté si oblíbili Prahu díky oblíbenému televiznímu seriálu Milenci z Prahy, jehož děj se odehrává na pozadí Karlova mostu a panoramatu Hradčan. Po odvysílání seriálu musely Korean Air posílit lety ze Soulu do Prahy.
ČSA předpokládají, že z Asie bude pocházet většina cestujících. Vedle Korejců také Japonci a hlavně Číňané, kteří vědí o české metropoli i díky písničce Sen o Praze.
Spojení mezi Prahou a Soulem tak otevřely České aerolinie kvůli zvýšenému zájmu cestujících z východní Asie o cesty do Evropy a díky strategické spolupráci s jihokorejskou společností Korean Air, od které si pronajaly dálkové letadlo Airbus A330.
Součástí flotily ČSA se dálkový Airbus A330-300 stal 14. května. Airbus má kapacitu 276 míst, cestovní rychlost 860 km/h a dolet 12 000 km.
Počítají s tím, že část pasažérů přestoupí v Praze na další spoje ČSA do evropských destinací.
I když Korean Air létá i do několika měst v západní Evropě, podle generálního ředitele Českého aeroholdingu Miroslava Dvořáka mají cestující z Asie přesto důvod cestovat právě přes Prahu:
„Příjemný, lidský rozměr Letiště Václava Havla, to znamená čas mezi terminály 1 a 2, který už dnes letiště garantuje na 40 minutách, zatímco v případech megahubů jako je Paříž, Frankfurt, Londýn jsou to hodinové časy na přestup,“ poznamenal Dvořák.
„ České aerolinie mají 90let historie. Můžeme se tedy z jejich zkušeností hodně naučit, hlavně o evropském trhu. My naopak zase přinášíme do Prahy znalost asijského byznysu. Společně chceme úspěšně pokrývat Evropu i Asii a cestujícím zajistit dokonalý servis," říká o spolupráci viceprezidentka Korean Air pro marketing Emily Cho.
Praha by se tak podle Korejců mohla stát díky svému umístění jedním z evropských dopravních center. Většina velkých evropských měst je navíc z české metropole dostupná během pár hodin, což oceňuje i Emily Cho:
„Je to pro nás skvělá možnost, jak využít linky a síť Českých aerolinií. Cestující z Koreje tak mohou jednoduše cestovat z Prahy do dalších destinací v Evropě."