ČSA mají opět dálkovou linku. Do Soulu budou létat s Airbusem A330-300

České aerolinky ode dneška létají na lince z Prahy do Soulu. Na dálkovém spoji bude létat stroj Airbus A330.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

České aerolinie (ČSA)

České aerolinie (ČSA) | Foto: Tomáš Adamec

Podle ČSA ji budou ze čtyř pětin využívat cestující z Koreje, Dálného východu a Tichomoří k cestám do Evropy, pětinu pasažéru budou tvořit Evropané.

„Budeme operovat ve spolupráci s Korean Air. To znamená, že létáme společně šestkrát týdně. Není to nová linka, už funguje, ale i my ji nyní budeme létat. Obsazenost bych očekával určitě na úrovni 75 – 80.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Zájem nejen korejských turistů o cestu do Prahy zaujal reportéra Jiřího Skalického

První let je už téměř vyprodaný. Do Soulu budou ČSA létat vždy v sobotu a v neděli. Od července navíc také v úterý. Airbus A330 pak využije i pro linky do Almaty, Moskvy a Tel Avivu.

Milenci z Prahy přitahují asijské turisty

Korejští turisté si oblíbili Prahu díky oblíbenému televiznímu seriálu Milenci z Prahy, jehož děj se odehrává na pozadí Karlova mostu a panoramatu Hradčan. Po odvysílání seriálu musely Korean Air posílit lety ze Soulu do Prahy.

ČSA předpokládají, že z Asie bude pocházet většina cestujících. Vedle Korejců také Japonci a hlavně Číňané, kteří vědí o české metropoli i díky písničce Sen o Praze.

Spojení mezi Prahou a Soulem tak otevřely České aerolinie kvůli zvýšenému zájmu cestujících z východní Asie o cesty do Evropy a díky strategické spolupráci s jihokorejskou společností Korean Air, od které si pronajaly dálkové letadlo Airbus A330.

Součástí flotily ČSA se dálkový Airbus A330-300 stal 14. května. Airbus má kapacitu 276 míst, cestovní rychlost 860 km/h a dolet 12 000 km.

Počítají s tím, že část pasažérů přestoupí v Praze na další spoje ČSA do evropských destinací.

I když Korean Air létá i do několika měst v západní Evropě, podle generálního ředitele Českého aeroholdingu Miroslava Dvořáka mají cestující z Asie přesto důvod cestovat právě přes Prahu:

„Příjemný, lidský rozměr Letiště Václava Havla, to znamená čas mezi terminály 1 a 2, který už dnes letiště garantuje na 40 minutách, zatímco v případech megahubů jako je Paříž, Frankfurt, Londýn jsou to hodinové časy na přestup,“ poznamenal Dvořák.

Korean Air by měly získat 44procentní podíl v ČSA za 67,5 milionu Kč | Foto: ČTK

„ České aerolinie mají 90let historie. Můžeme se tedy z jejich zkušeností hodně naučit, hlavně o evropském trhu. My naopak zase přinášíme do Prahy znalost asijského byznysu. Společně chceme úspěšně pokrývat Evropu i Asii a cestujícím zajistit dokonalý servis," říká o spolupráci viceprezidentka Korean Air pro marketing Emily Cho.

Praha by se tak podle Korejců mohla stát díky svému umístění jedním z evropských dopravních center. Většina velkých evropských měst je navíc z české metropole dostupná během pár hodin, což oceňuje i Emily Cho:

„Je to pro nás skvělá možnost, jak využít linky a síť Českých aerolinií. Cestující z Koreje tak mohou jednoduše cestovat z Prahy do dalších destinací v Evropě."

České aerolinie (ČSA) | Foto: Tomáš Adamec

Jaroslav Skalický, Milan Kopp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme