ČSA žádá antimonopolní úřad o prověření výše přibližovacích poplatků v Ruzyni

České aerolinie se pustily do souboje s Řízením letového provozu o výši přibližovacích poplatků na ruzyňském letišti. Postup Řízení letového provozu, které je stanovuje, považují za zneužití dominantního postavení. O přezkoumání výše poplatků žádají antimonopolní úřad.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště Praha Ruzyně | Foto: Marie Matúšů

Podle ČSA jsou totiž poplatky za navádění letadel při vzletu a přistání v Praze nejvyšší v Evropě. Zatímco ve Varšavě je to pouhých 38 korun za tunu hmotnosti letadla a v Amsterdamu 175 korun, v Praze si Řízení letového provozu za tuto službu účtuje 205 korun.

"My jsme měli ambici dosáhnout v jednání s Řízením letového provozu postupné snížení poplatků za službu v řádu několika málo let alespoň na úroveň druhého nebo třetího nejdražšího letiště, na kterém České aerolinie operují," říká prezident ČSA Jaroslav Tvrdík.

Podle Ivana Huberta, ředitele kanceláře generálního ředitele Řízení letového provozu, jsou ale údaje ČSA zavádějící. "Tvorba tohoto poplatku se v různých státech liší. Proto je i jeho výše v různých státech různá. Proto je toto zjednodušené porovnávání poplatků bez znalostí obsahu nákladů, které jeho hodnotu tvoří, velmi nepřesné," tvrdí Hubert.

Představenstvo ČSA podá podnět ve věci zneužití dominantního postavení ze strany Řízení letového provozu také na ministerstvo dopravy, Úřad pro civilní letectví a Finanční ředitelství pro hlavní město Prahu.

Jaroslav Skalický, Marie Matúšů Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme