ČSA zahajují přímé lety do SAE. Umožní lepší přestupy na dálkové linky

České aerolinie se vrací na dálkové linky. Nemají ale letadlo, které by do vzdálených destinací dolétlo, a tak cestující čeká přestup na letišti v Abú Dhabí ve Spojených arabských emirátech. Odtud pasažéry dopraví do Číny, jihovýchodní Asie, do Jižní Afriky či Austrálie letadla partnerské společnosti Etihad. Nový projekt ČSA odstartoval právě dnes prvním letem z Prahy do Abú Dhabí .

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letadlo ČSA. Ilustrační foto.

Letadlo ČSA. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Na nové lince mezi Prahou a Abú Dhábí bude airbus ČSA létat čtyřikrát týdně. „Nabízíme velice příjemné přestupní místo, což je letiště v Abú Dhábí a návazné spojení do sítě společnosti Etihad, časově nejvýhodnější spojení například do Austrálie a Jihovýchodní Asie,“ doplňuje viceprezident ČSA pro obchod Jan Marek.

„Naším cílem není jít do nějaké cenové války s konkurencí do této oblasti, naším přínosem je nejvýhodnější spojení. Druhá věc je, že věříme, že trh je dostatečně silný na to, aby se několik dopravců mohlo bez problémů vedle sebe uživit a nemuseli jsme si cenově konkurovat,“ vysvětluje viceprezident ČSA, proč se aerolinky nesnaží přilákat cestující nízkými cenami letenek.

Přehrát

00:00 / 00:00

čsa.mp3

Z Prahy do Dubaje, vzdálené jen hodinu cesty od Abu Dhabí, totiž pravidelně létají letadla SmartWings a také už přes rok se na této lince daří společnosti Emirates s obdobným konceptem. V Dubaji mohou její cestující přestoupit na návazné spoje do dalších míst v Asii, Africe nebo Austrálii.

„Naše výsledky byly za tu dobu překvapivě pozitivní. To jen dotvrzuje fakt, že od ledna 2012 nasazujeme Boeing 777 s kapacitou vyšší o nějakých 100 sedadel oproti současnému stavu. Nastupující konkurenční linka z Prahy do Abú Dhabí není pro nás nějakou přímou hrozbou. Jsme samozřejmě ostražití, sledujeme vývoj, jsme ne to připraveni,“ ujišťuje
šéf české pobočky Emirates Bořivoj Trejbal.

ČSA sázejí na východní trhy

Na konkurenci vydělávají cestující. Ceny letenek se snížily. České aerolinie sázejí na východní trhy, a tak v nadcházející zimní sezoně přidají nové lety na linkách z Prahy do Moskvy, Petrohradu a Samary a spustí přímou linku mezi Samarou a Karlovými Vary. Příští rok otevřou nové linky do Novosibirska a Ufy.

Spojení z Prahy do evropských měst v současné době rozšiřují jen zahraniční společnosti. Tento měsíc se do Prahy vrátila italská Alitalia se svou společností Air One. Každý den spojí Prahu s Milánem a 3x týdne s Pisou.

„Očekáváme, že s námi bude cestovat hlavně spousta turistů, ale také podnikatelé z menších firem, kteří si hlídají náklady na cestování,“ říká Lorenzo Caporaletti ze společnosti Air One.

„Milán je hlavním městem byznysu, mody, velkých výstav, ale také krásným městem s památkami, jezery a horami v okolí, takže těch důvodů k cestě je víc. A Toskánsko? To je krásná krajina s nádhernými městy, jako Pisa nebo Florencie. A kromě toho z této oblasti jezdí hodně Italů do Prahy, milují ji, a tak jim dáváme možnost cestovat do vaší metropole na novoroční svátky, velikonoce nebo letní dovolené,“ dodává Caporaletti.

A jak uvádí Stanislav Zeman, ředitel pro letecký obchod Letiště Praha, na lince do Pisy očekávají přibližně 40.000 cestujících a do Milána 80.000 pasažerů.

„Pro nás je Itálie čtvrtým největším trhem, v letošním roce očekáváme přibližně 800.000 cestujících mezi Prahou a Itálii, nárůst přibližně 7 procentní oproti loňskému roku. Pro nás je velice důležité spojení do Pisy, která se vrátila na naši mapu destinací po třech letech,“ dodává.


Zvětšit mapu

Jaroslav Skalický, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme