ČTÚ: Lhůta pro zavedení volby operátora prý ohrožena

Český Telecom se opět dostal do podezření, že komplikuje zavádění konkurence v telekomunikacích. Podle telekomunikačního zákona musí dominantní operátor - tedy Telecom - do 30. června umožnit zákazníkům, aby mohli i přes jeho síť využívat služeb konkurenčních operátorů. Zároveň musí umožnit přenositelnost telefonního čísla. Předseda Českého telekomunikačního úřadu David Stádník se ale bojí, že Telecom termín nedodrží.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

klávesnice telefonu | Foto: Jan Rosenauer

"My jsme obdrželi dopis, ve kterém Český Telecom říká, že má technické těžkosti ve své síti a že do 30. 6. tuto službu v žádném případě nezavede. Takže nám nezbývá, než se znovu zeptat Českého Telecomu oficiálně, zda po 1. 7. tyto těžkosti, které nám avizoval, odstraní a zda opravdu, tak jak ukládá tuto povinnost zákon, bude toto splněno, " uvedl dnes předseda ČTÚ Stádník.

Přehrát

00:00 / 00:00

D. Stádník o volbě operátora

Český Telecom ale tyto obavy odmítá. Ředitelka komunikace Dana Dvořáková popírá, že by společnost oddalovala zavedení služby volby operátora. Podle ní Telecom na technických přípravách zavedení volby operátora intenzivně pracuje a žádné technické problémy nemá.

"Jediná mýlka mohla vzniknout ohledně naší žádosti, aby se Český telekomunikační úřad zabýval číslem 052, což je služba Xcall , nicméně nikdy jsme oficiálně neprohlásili, že nebude služba volba operátora zavedena v polovině roku - naopak jsme velice překvapeni tímto stanoviskem a budeme žádat pana předsedu o vysvětlení.

Přenositelnost čísla a předvolba operátora jsou základními podmínkami Evropské unie pro uvolnění trhu.

Jitka Hanžlová, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru