Křetínský po tisku a rádiu investuje do televize. CMI koupila podíl v německé ProSiebenSat 1

Skupina Czech Media Invest, kterou spoluvlastní český podnikatel Daniel Křetínský, koupila podíl zhruba 4,07 procenta v německé televizní a rozhlasové společnosti ProSiebenSat.1 Media. Oznámila to v pátek Czech Media Invest. Dodala, že jde o první krok v nové strategii, která spočívá v nákupu minoritních akciových podílů v evropských mediálních společnostech.

Praha/Berlín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Daniel Křetínský | Foto: Ladislav Němec / MAFRA | Zdroj: Profimedia

„Tato investice pro Czech Media Invest přináší i prvek diverzifikace, kdy po výraznějších investicích do oblasti tisku, včetně digitálních aktiv, a vstupu na trh rádií, investuje také do oblasti lineární celoplošné televize, která je spolu s internetem dominantním formátem na reklamním trhu,“ uvedla Czech Media Invest.

Zažehnání krize Křetínský vs. Le Monde? Akcionáři podepsali dohodu s novináři a čtenáři deníku

Číst článek

Křetínskému patří v Czech Media Invest poloviční podíl. Dalšími spolumajiteli jsou Patrik Tkáč se 40 procenty a Roman Korbačka s deseti procenty. Křetínský a Tkáč letos podnikli prostřednictvím své investiční skupiny EP Global Commerce (EPGC) neúspěšný pokus o převzetí německé obchodní firmy Metro.

Czech Media Invest vydává v České republice čtyři deníky a několik desítek časopisů. Je rovněž vlastníkem rozhlasových stanic v České republice a v Rumunsku. Od loňska je skupina Czech Media Invest také majitelem několika francouzských tiskových periodik, koupila i podíl v prestižním deníku Le Monde.

Investice do budoucna

„Vítáme každého investora a považujeme to za potvrzení své strategie,“ uvedla společnost ProSiebenSat.1 ve vyjádření pro agenturu Reuters. Firma se nyní snaží rozšířit své aktivity v oblasti e-commerce, aby kompenzovala slabé reklamní příjmy z televizních aktivit.

Křetínský a Tkáč nepřevezmou německou firmu Metro, jejich nabídka neuspěla

Číst článek

„Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna, a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny Czech Media Invest.

„Pokud jde o oblast e-commerce, nepovažujeme ji za zcela nezbytnou součást aktiv lineárních televizí, nicméně z pohledu ProSieben se vybudováním tohoto pilíře podařilo vytvořit významnou hodnotu, ze které bude společnost v následujících letech benefitovat,“ dodal.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme