Czechtourism chce přilákat turisty do Česka jako země příběhů

Čínští turisté jsou mezi zahraničními návštěvníky Česka rekordmany v utrácení peněz. V průměru každý utratí denně pro svou potřebu kolem 1500 korun a navíc si ještě domů odváží dárky a suvenýry za skoro 14 tisíc korun. Czechtourism vyvíjí novou strategii na propagaci naší země, aby přilákal ještě více zahraničních turistů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Albert Einstein v roce 1921 | Foto: Licence Public Domain, volné dílo, Ferdinand Schmutzer (1870 - 1928)

Podle údajů společnosti Global Blue se celkové výdaje čínských turistů v Česku meziročně zvýšily o tři čtvrtiny. Stále víc peněz nechávají v Česku také turisté z Ruska.

Počet ruských turistů se letos nejspíš přehoupne přes hranici 600 tisíc. Čínských turistů je méně, ale jejich příjezdy velmi rychle rostou a v nakupování je nikdo nepředčí.

Na obě země by se Česko mělo zaměřit ve svých marketingových kampaních, které mají přilákat více turistů.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak by bylo možné propagovat Česko, aby bylo pro zahraniční turisty atraktivní, zjišťoval Jaroslav Skalický

„Vidíme určitě velikánský rostoucí potenciál v Americe, Německu, Rusku. Z těch nových destinací si slibujeme relativně hodně z Jižní Ameriky, potencionálně z Indie a Číny,“ říká viceprezident Americké obchodní komory v Česku Michal Chour.

Podle komory by do Prahy mohlo jezdit mnohem více turistů, Česko se ale neumí na světových trzích dobře prodat, chybí mu myšlenka a jednotná strategie. A také světoznámá akce, na kterou by turisté přijížděli a která by přinesla život do ulic.

„Například gurmánský festival, který bude budován po dobu několika let a potom z toho vznikne gastronomická akce světové úrovně, za kterou se budou sjíždět lidi, a bude to v rozmezí týdne, 14 dnů či měsíce,“ upřesňuje Michal Chour.

Podle ředitele vládní agentury na podporu turistiky Czechtourism Rostislava Vondrušky na podobné projekty chybí peníze.

„Taková akce v kalibru jako je Formule 1 nebo Oktoberfest je především o velkých investicích. To je investice na dekády dopředu a nevím, jestli Česká republika bude v dohledné době moci nějaký takový magnet cestovního ruchu na svém území zorganizovat,“ vyjadřuje svoji skepsi Rostislav Vondruška.

Cestovní ruch může pomoci snížit nezaměstnanost

Investice do cestovního ruchu se ale státu dlouhodobě vyplatí. Podle studie společnosti KPMG získává státní pokladna ve formě daní a odvodů 40 korun z každé stokoruny, kterou turisté utratí. Cestovní ruch navíc vytváří i nová pracovní místa.

„Jsme schopni snižovat nezaměstnanost i v oblastech, kde neexistuje žádná jiná možnost ty lidi zaměstnat. A potom to není omezené na úroveň vzdělání. Paní, která uklízí pokoje, může mít základní vzdělání a stejně bude skvělá na tu práci,“ soudí Michal Chour.

Stát by měl podle Michala Choura podporovat kongresovou turistiku, protože její účastník utrácí ve městě 2x víc než běžný turista.

„Někdo přiveze do nějaké destinace 10 tisíc hostů. Když bude ta destinace Vídeň nebo Barcelona, tak organizátor dostaně za to od města nějaké peníze navíc. To tady vůbec neexistuje, ačkoliv to zhruba před třemi lety pan Bém sliboval, tak zatím se s tím bohužel ještě nic nestalo,“ vysvětluje Michal Chour.

Zlepšit situaci by měla nová koncepce cestovního ruchu na roky 2014 až 20, připravovaná na ministerstvu pro místní rozvoj, a také marketingová koncepce, na které pracuje Czechtourism.

„Základní myšlenka je to, že Česko je země příběhů. A vizuální styl má apelovat na to, aby lidé přijeli do České republiky a i oni prožili svůj vlastní příběh. Například zde pracoval Einstein na své teorii relativitiy, tudíž v přijatelné nadsázce vyzýváme potencionální návštěvníky k tomu, aby i oni něco vymysleli v České republice,“ přibližuje strategii Czechtoutismu jeho ředitel Rostislav Vondruška.

Jaroslav Skalický, mad Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme