Dálniční kupony v příštích letech nezdraží. Důvodem jsou i velké opravy, oznámilo ministerstvo

Ministerstvo dopravy neuvažuje o tom, že by v nejbližších letech zdražilo dálniční známky pro osobní auta z nynějších 1500 korun ročně mimo jiné kvůli rozsáhlým opravám dálnic. Uvedli to v úterý zástupci úřadu. V připravované novele zákona o pozemních komunikacích ale ministerstvo zvýšilo horní cenový limit na roční kupon na 2000 Kč.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálniční známka na rok 2018 (ilustrační foto)

Dálniční známka na rok 2018 (ilustrační foto) | Foto: MichalFofo | Zdroj: Repro YouTube

„Horní limit 2000 Kč za roční kupon jsme navrhli navýšit s ohledem na možný vývoj cen v dalších letech, aby pak nebylo nutné měnit novelou zákon o pozemních komunikacích. Nejedná se tedy o zvýšení ročního poplatku ani ministerstvo dopravy o zdražování časového poplatku v současnosti neuvažuje," řekl Zdeněk Neusar z tiskového oddělení.

Celníci rozdávali první pokuty za neplatné dálniční známky. Řidiči zaplatili i dva tisíce korun

Číst článek

Ministerstvo uvažuje, že nejpozději od roku 2021 zavede místo nálepek na sklo elektronické viněty. Řidiči by tak k úhradě časového poplatku mohli nově využívat také internet a mobilní aplikace.

Řidič také nebude muset s sebou mít potvrzení o úhradě časového poplatku. Elektronické kupony zabrání padělkům a automatizovaná kontrola pak zajistí, aby řidiči nejezdili po dálnicích bez úhrady.

„Naším cílem je také snížit provozní náklady na výběr poplatků, které v současné době tvoří především tisk a distribuce dálničních kupónů. Úspory předpokládáme v řádu desítek miliónů korun, ale výslednou cenu ukáže až soutěž na dodavatele systému," dodal Neusar.

S koncem ledna přestávají platit staré dálniční známky, nových už se prodalo přes 760 000

Číst článek

Novela počítá s tím, že by od placení dálničních známek byly zcela nebo částečně osvobozené vozy na ekologický pohon, tedy zejména elektromobily, hybridy nebo vozy na zemní plyn.

Právě hybridy u některých značek tvoří velkou část prodejů. Například Toyota v česku prodává čtvrtinu aut na hybridní pohon, Lexus dokonce 90 procent.

Tržby z prodeje dálničních známek pro letošní rok do konce ledna vzrostly meziročně o pět procent na 2,32 miliardy korun. Z toho nejvíce, celkem 2,23 miliardy korun, stát inkasoval z prodeje ročních kuponů. Celkově se na poštách, čerpacích stanicích a dalších distribučních místech prodalo 1,486 milionu ročních kuponů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme