Ministryně Schillerová posune kvůli opatřením spojeným s koronavirem termín pro daňová přiznání

Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) chystá posunout termín pro odevzdání daňového přiznání u daně z příjmu a úhradu daně drobným podnikatelům a fyzický osobám o tři měsíce. Novinářům to řekla ve středu řekla. Dodala, že tak chce ulevit drobným podnikatelům a malým firmám v současné situaci. První termín pro odevzdání daňového přiznání a úhradu daně je 1. dubna. V případě využití služeb daňového poradce je to 1. červenec.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

„Navrhnu odložení přiznání daně z příjmu. Udělám to formou, že prominu plošně sankce včetně i správních poplatků, což je v mé kompetenci. Ráda bych stabilizační balíček představila příští týden,“ uvedla ministryně Schillerová.

Maláčová chce změnit zákon o ošetřovném. Volá proto po vyhlášení stavu legislativní nouze

Číst článek

Dále Schillerová připravuje balíček opatření ohledně spuštění třetí a čtvrté vlny elektronické evidence tržeb od prvního května. Ta by se měla týkat všech podnikatelských činností, které dosud tržby neevidovaly. Podle ministryně sice není možné ze zákona odložit start třetí a čtvrté vlny elektronické evidence tržeb, ministerstvo se ale podle ní může zavázat, že kontrolní činnost ze strany finanční a celní správy bude po dobu tří měsíců benevolentní a že nebudou padat sankce.

„Nemohu tedy zastavit to, aby se podnikatelé k elektronické evidence tržeb certifikovali a žádali o autentizační údaje. Ale když o ně požádají později, tak sankce nebude. Ale sankce by byla, kdyby neevidovali nebo neměli pokladní zařízení,“ uvedla Schillerová.

K prvnímu březnovému týdnu si o autentizační údaje k elektronické evidence tržeb zažádalo deset procent živnostníků. Jde o 30 000 z celkového počtu 300 000 živnostníků, kteří musí elektronickou evidenci tržeb od 1. května mít, sdělila již dříve Finanční správa.

Evidence začala platit 1. prosince 2016 pro restaurace a ubytovací zařízení. Od března 2017 je povinná pro podnikatele ve velkoobchodu a maloobchodu. Elektronická evidence tržeb je zaměřena na přijímání plateb v hotovosti. Podle dostupných informací je do elektronické evidence tržeb zapojeno 192 000 podnikatelů, kteří dosud evidovali zhruba 13 miliard účtenek.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme