Dluhová krize na jihu Evropy těžce dopadá na automobilový průmysl

Hospodářská krize na jihu Evropy těžce dopadá na automobilový průmysl. Problémy začínají mít především výrobci malých a středních vozů jako Peugeot a Opel. Francouzská automobilka dokonce musí rušit osm tisíc pracovních míst. Nárůst prodeje hlásí pouze německý koncern VW.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Peugeot 307 SW | Foto: Peugeot

V závodu Porsche v Lipsku se pracuje na tři směny. Denně sjede z výrobních pásů 500 limuzín, o 50 víc než loni.

S Porsche Caynne jsme dobyli výrobní trhy, když jsem u Porsche začínal, dodávali jsme do 60 zemí, teď do víc než stovky. Zájem o drahé sportovní vozy roste především v Asii, USA i Jižní Americe, říká obchodní ředitel Siegfried Bülow.

Porsche se může pochlubit oproti loňsku dvouciferným růstem. Z exportu do USA a Číny profituje celý koncern Volkswagen, ale i další německé automobilky. Například Daimler se chce kvůli slabému prodeji v Evropě více zaměřit na výrobu nákladních vozidel.

Klára Stejskalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme