Dny dopravy zdarma. Stovky e-shopů přestávají zákazníkům účtovat poštovné

Vybrané e-shopy od pondělí nebudou zákazníkům účtovat poštovné. Startují totiž Dny dopravy zdarma, do kterých se zapojí stovky internetových obchodů. Pro internetové prodejce je to další z příležitostí, jak získat ještě větší kus z maloobchodních tržeb. Během loňské akce lidé ušetřili za dopravu přes 14 milionů korun.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

E-shop, online nakupování (ilustrační foto) | Foto: Elaine Smith/CC0 1.0 Universal | Zdroj: Flickr

Akce Dny dopravy zdarma je omezená jen na internetové obchody. Od pondělního poledne mohou lidé vybírat z téměř 1600 e-shopů, které jim nebudou k platbě účtovat i cenu za dopravu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Dny dopravy zdarma. Stovky e-shopů přestávají zákazníkům účtovat poštovné. Téma pro Zuzanu Švejdovou

Každý obchod, který se do akce zapojí, je označen speciální vlaječkou s nápisem Dny dopravy zdarma. Budou mezi nimi lékárny, prodejci s elektronikou i hračkárny.

Že Češi na akční nabídky prodejců slyší, dokazují čísla. V loňském roce totiž při Dnu dopravy zdarma utratili lidé přes 220 milionů korun.

Největší zájem byl o dětské zboží nebo třeba o oblečení a vybavení pro dům a zahradu. Návštěvnost e-shopů se při loňském Dnu dopravy zdarma zvýšila meziročně o více než třetinu.

České e-shopy hlásí rekordní tržby. Lidé v nich nakupují potraviny, léky i elektroniku

Číst článek

„V tuto chvíli je například zajímavý trend takzvaného fidget spinneru, což je antistresová hračka. Bestsellery se stanou takové věci, jako jsou knihy, hračky, počítačové hry, parfémy, kosmetika a tak dále. Loni byl bestsellerem například Harry Potter nebo Břicháč Tom,“ vyjmenovává ředitel společnosti Heureka.cz Tomáš Braverman.

Už brzy čeká zákazníky také další nákupní akce. Hned příští pátek 24. listopadu se čeští online prodejci zapojí do Black Friday, tedy černého pátku. Ve Spojených státech jde o neoficiální svátek nákupů, během kterého startují první vánoční slevové akce. V Česku je ale jeho podoba trochu jiná než v Americe.

„U nás je to spíše pro internetové obchody, ale v západním světě je to jednoznačně akce pro kamenné obchody,“ upřesňuje výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Vrchol prodejů přes internet prodejci očekávají až v polovině prosince.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme