Do Česka míří další franšízové sítě. Prorazit tu chtějí třeba trampolínová centra

Česko se stává stále víc atraktivní pro americké franšízy. Svědčí o tom i nová vlna značek, která chce na trh prorazit. A nejde jen o tradiční fastfoody. Mezi zájemci jsou i trampolínová centra nebo taky řetězce kaváren a restaurací.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fitness - ilustrační foto

Fitness - ilustrační foto | Foto: European Commission Audiovisual service, G. Boulougouris

Zábavu chce do Česka přinést největší síť parků s trampolínami Sky Zone. Ta má v současnosti už více než 100 poboček ve Spojených státech, Austrálii, Kanadě nebo třeba v Kuvajtu.

Pět provozoven by tu měla otevřít i tradiční americká restaurace Denny´s. Pokud najde partnera pro byznys, patřily by české pobočky dokonce mezi jedny z prvních v celé Evropě. O tuzemský trh projevil zájem třeba i řetězec kaváren PJ´s Cofee of New Orleans.

„Česká republika je stále atraktivní pro zahraniční franšízové fastfoodové sítě, neustále můžeme pozorovat jejich zájem o vstup,“ potvrdila před časem i Barbora Štanglová ze serveru Franchising.cz. „Otázka však je, jaká je šance těchto konceptů uspět – mnohdy mají vysoké nároky, a to jak finanční, tak i technologické.“

Konkrétně třeba trampolínové centrum požaduje, aby český partner do otevření parku investoval kolem dvou milionů amerických dolarů. Platí se i franšízový poplatek, zhruba 60 tisíc dolarů. Podnikatel na druhou stranu získá už vyzkoušený koncept na klíč a taky know-how, které by jinak musel sám vymyslet.

Až 60 procent všech franšízových projektů v Česku připadá na gastronomii a fastfoody. Rychlá občerstvení ale nejsou jen smažená jídla. Stále častěji se u nás objevují i zdravé alternativy provozoven, třeba pro vegetariány. Rychlý rozvoj mají i občerstvení s jogurty, džusy nebo ovocnými šťávami. Třeba právě takzvaných freshbarů jsou v České republice už stovky.

Nejde ale jen o původně americké nápady, přibývá i těch českých. Například Staropramen vlastní síť restaurací Potrefená Husa. Už zaběhnuté koncepty nabízí pod značkou Ambiente společnost AMBI CZ - jde třeba o restauraci Lokál nebo Brasileiro.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme