Dopravní podniky sníží investice. Kvůli koronakrizi musely omezit počet spojů a klesly i tržby

Některé radnice pošlou dopravním podnikům méně peněz na provoz, než původně předpokládaly. Důvodem je omezení spojů městské hromadné dopravy v době koronakrize. Podniky zároveň zaznamenaly i pokles tržeb z prodeje jízdného. To všechno může podle sdružení městských dopravců vést ke snížení investic do infrastruktury nebo vozů.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Snížení dotací na provoz připouští i Praha, která ale neomezí investice do plánovaných projektů jako je výstavba nových tramvajových tratí nebo metra D. | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Jen ztráty na jízdném u městských dopravců se budou pohybovat kolem jedné miliardy a sto milionů korun, tvrdí výkonný ředitel Sdružení dopravních podniků Martin Chval. Zároveň klesnou i platby za objednávky spojů od radnic. To může podle Chvala omezit investice dopravních podniků.

Praha by měla skupovat byty, Airbnb se z koronaviru rychle oklepe, říká šéf institutu plánování Boháč

Číst článek

„Pokud nedostanou určité finance, tak se to projeví v investiční části hospodaření dopravního podniku. To znamená, že se přestanou kupovat dopravní prostředky, přestane se investovat do tratí a podobně.“

Přesnou výši celkových ztrát oslovené radnice zatím nemají a každé město bude výpadek peněz dopravců řešit jinak. Například Jihlava s dorovnáním ztráty městského dopravce počítá a investice do plánovaných projektů neomezí. Třeba v Ostravě ale město sníží platby za objednávky spojů o 7 procent.

„Dopravní podnik bude muset omezit některé činnosti, na které byl připravený, ale to se jedná zejména o snížení oprav. Došlo ke snížení nákladů na dopravní cesty, ale nicméně jsme zpátky na původních nákladech, které jsme měli ve skutečnosti roku 2019,“ říká náměstek ostravského primátora z ODS Vladimír Cigánek.

Snížení dotací na provoz připouští i Praha, která ale podle náměstka primátora Adama Scheinherra z uskupení Praha Sobě neomezí investice do plánovaných projektů, jako je výstavba nových tramvajových tratí nebo metra D. Jasno bude na konci roku.

„Uvidíme, jak na konci roku dopadne a kolik budeme muset dofinancovat, nebo naopak, podle toho, jak se změní jízdy řády, třeba zbude,“ upřesňuje Scheinherr.

Všichni oslovení zástupci měst ale ubezpečují, že dopravní podniky jsou schopny i nadále zajistit spoje podle platných jízdních řádů.

Jan Nevola Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme