Dráhy začaly nabízet slevové vouchery na trasu Praha–Brno. Jízdné zlevní o 60 korun

České dráhy se pustily do dalšího kola boje o zákazníky na trase Praha–Brno. V obou městech začaly v poledne nabízet vouchery se šedesátikorunovou slevou na všechny druhy jízdenek pro tuto trasu. Smyslem kampaně je podle nich snaha ulevit dálnici D1 během blížící se rekonstrukce. Ozývá se ale i kritika, že jde jen o záminku pro přetahování cestujících z autobusů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Praha hlavní nádraží. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec | Zdroj: Český rozhlas

„Chceme v souvislosti s opravou D1 ukázat, že vlak, který mezi Prahou a Brnem funguje, je adekvátní alternativou pro cestování mezi těmito dvěma největšími městy v České republice,“ vysvětluje ředitel dálkové a mezinárodní dopravy Českých drah Jiří Ješita účel kampaně.

Cestující nabídku vítají, méně nadšeni jsou ovšem autobusoví dopravci – hlavně Student Agency. Její mluvčí Aleš Ondrůj zpochybňuje zejména tvrzení Českých drah, že kampaň je cílena především na řidiče. Své tvrzení dokládá na tom, že v Praze své vouchery dráhy nabízejí na autobusovém nádraží Florenc.

Přehrát

00:00 / 00:00

O slevových voucherech pro cestu vlakem na trase Praha – Brno více přinesl redaktor Ivan Holas

„Nedělají to na místech, kde se naopak vyskytují řidiči, kteří po D1 jezdí. Nám přijde, že to zaprvé není fér, za druhé i ministr dopravy říkal, že by dopravci měli společně udělat vše pro to, aby po dálnici jezdilo méně osobních aut a lidé spíš jezdili autobusy a vlaky. A toto určitě není vhodná cesta.“

Ondrůj také upozorňuje, že velkorysou cenovou nabídku umožňují Českým drahám masivní dotace ze státního rozpočtu. Podle Jiřího Ješity ale daňový poplatník nabídkou voucherů příliš neutrpí:

„Určitě to nejsou řády milionů nebo statisíců. Je to lokální kampaň v Praze a v Brně. Jsou to slevové vouchery, které motivují zákazníky vlak na této relaci opakovaně používat.“

Ješita navíc počítá s tím, že krátkodobě snížené tržby se Českým drahám vrátí právě v nárůstu pravidelných zákazníků.

Ivan Holas, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme