Dráhy začaly nabízet slevové vouchery na trasu Praha–Brno. Jízdné zlevní o 60 korun

České dráhy se pustily do dalšího kola boje o zákazníky na trase Praha–Brno. V obou městech začaly v poledne nabízet vouchery se šedesátikorunovou slevou na všechny druhy jízdenek pro tuto trasu. Smyslem kampaně je podle nich snaha ulevit dálnici D1 během blížící se rekonstrukce. Ozývá se ale i kritika, že jde jen o záminku pro přetahování cestujících z autobusů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Praha hlavní nádraží. Ilustrační foto.

Praha hlavní nádraží. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec | Zdroj: Český rozhlas

„Chceme v souvislosti s opravou D1 ukázat, že vlak, který mezi Prahou a Brnem funguje, je adekvátní alternativou pro cestování mezi těmito dvěma největšími městy v České republice,“ vysvětluje ředitel dálkové a mezinárodní dopravy Českých drah Jiří Ješita účel kampaně.

Cestující nabídku vítají, méně nadšeni jsou ovšem autobusoví dopravci – hlavně Student Agency. Její mluvčí Aleš Ondrůj zpochybňuje zejména tvrzení Českých drah, že kampaň je cílena především na řidiče. Své tvrzení dokládá na tom, že v Praze své vouchery dráhy nabízejí na autobusovém nádraží Florenc.

Přehrát

00:00 / 00:00

O slevových voucherech pro cestu vlakem na trase Praha – Brno více přinesl redaktor Ivan Holas

„Nedělají to na místech, kde se naopak vyskytují řidiči, kteří po D1 jezdí. Nám přijde, že to zaprvé není fér, za druhé i ministr dopravy říkal, že by dopravci měli společně udělat vše pro to, aby po dálnici jezdilo méně osobních aut a lidé spíš jezdili autobusy a vlaky. A toto určitě není vhodná cesta.“

Ondrůj také upozorňuje, že velkorysou cenovou nabídku umožňují Českým drahám masivní dotace ze státního rozpočtu. Podle Jiřího Ješity ale daňový poplatník nabídkou voucherů příliš neutrpí:

„Určitě to nejsou řády milionů nebo statisíců. Je to lokální kampaň v Praze a v Brně. Jsou to slevové vouchery, které motivují zákazníky vlak na této relaci opakovaně používat.“

Ješita navíc počítá s tím, že krátkodobě snížené tržby se Českým drahám vrátí právě v nárůstu pravidelných zákazníků.

Ivan Holas, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme