Vrcholí poptávka po zboží na dušičky. Zisky obchodů jsou srovnatelné s obdobím Valentýnu

V obchodech tento víkend vrcholí poptávka po dušičkovém zboží. Podle prodejců, které oslovila ČTK, bude zájem pravděpodobně srovnatelný s loňským rokem. Jediným rozdílem je, že někteří zákazníci volí levnější variantu květinových dekorací nebo svíček. V nákupních košících se ale objevují i halloweenské kostýmy či tematické sladkosti. Právě obliba tohoto amerického svátku v Česku podle prodejců každoročně stoupá.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dušičky, hřbitov, ilustrační foto

Lidé nakupují na dušičky s až dvoutýdenním předstihem (ilustrační foto) | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

„U dušičkového sortimentu roste letos zájem hlavně o náhradní náplně do skleněných svíček. U umělých květin a ikeban (podlouhlá květinová dekorace na hrob) sahají zákazníci letos po malinko levnějších variantách,“ řekla za prodejny Tesco Iva Pavlousková.

Z halloweenského zboží podle ní lidé v předchozích letech volili především strašidelné masky, letos si oblíbili i bytové doplňky nebo plyšové hračky s halloweenskými motivy. „Halloween se stává stále oblíbenějším svátkem, a to především u dětí a mladší populace,“ doplnila.

26:23

Obchodníci zvyšují ceny, dokud lidé kupují. Nakupujte méně a levněji, radí ekonom Navrátil

Číst článek

První objednávky květin, jako jsou například velké věnce, květinářství Flowersgohome přijalo asi před dvěma týdny, uvedl za firmu Aleš Mácha. U příležitosti Dušiček podle něj zákazníci utratí průměrně od 700 do 800 korun.

„Ceny klasických chvojových věnců se pohybují někde kolem 250 až 350 korun. K tomu si zákazníci zpravidla vyberou na jeden hrob nějakou hrnkovou květinu, svíčku či drobnou dekoraci,“ doplnil. Díky svojí odolnosti na Dušičky vedou chryzantémy a také vřes či šiškové věnce, řekl.

Sortiment na Dušičky Češi podle mluvčí Globusu Anety Turnovské začínají nakupovat až s dvoutýdenním předstihem. Tržby jsou v tomto období srovnatelné se dnem svatého Valentýna, uvedla.

„Dušičky jsou pro nás významným dnem v roce. Sortiment jsme tento rok rozšířili například o svíčky ve skle,“ řekla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Internetový srovnávač Heureka.cz pak za posledních sedm dní pozoruje vyšší zájem o halloweenské kostýmy. V případě těch pro děti nárůst činí 47 procent, u kostýmů pro dospělé je to 44 procent.

Z 3,9 na 1,8 procenta. Meziroční pokles maloobchodních tržeb v červenci zpomalil

Číst článek

Meziměsíčně jsou hodnoty více než dvojnásobné, řekl šéf analytiků webu Michal Buzek. V oblibě jsou podle něj masky ducha Vřískot nebo dívky Wednesday z Addamsovy rodiny.

Poptávka po halloweenském zboží letos v prodejnách Penny Market meziročně vzrostla asi o desetinu. Zákazníci podle mluvčího Tomáše Kubíka u příležitosti tohoto amerického svátku kupují i slané pochutiny, jako jsou například brambůrky. „Zejména mezi mladými jsou pak oblíbené různé druhy alkoholu,“ doplnil.

V Bille zákazníci sahají také po dýních, jejich prodeje jsou oproti běžným dnům trojnásobné, řekla mluvčí Dana Bratánková. Více než deset let má halloweenský sortiment v nabídce i Lidl.

„Poptávka je přitom stabilní a svého zákazníka si tato akce našla,“ řekla mluvčí Iveta Barabášová. Sladkosti nebo slané pochutiny se strašidelnými motivy si mohou zákazníci v Lidlu zakoupit do neděle, doplnila. Vyšší zájem o Dušičky než Halloween pak pozorují také v Albertu.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme