E-shopy zažívají od vyhlášení stavu nouze výrazný růst. Zájem je o potraviny, hry i šicí stroje

E-shopy zažívají od vyhlášení nouzového stavu v Česku extrémní zájem zákazníků o zboží. A nejde jen o potraviny nebo třeba čisticí a dezinfekční prostředky. Lidé si ve velkém kupují i zboží, které jim ukrátí volné chvíle v domácí karanténě, tedy třeba činky nebo podložky na cvičení.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zákazníci nekupují online jen potraviny a drogerii, ale i různé věci, které jim ukrátí dlouhou chvíli. (Ilustrační foto) | Foto: reprofoto Alza.cz | Zdroj: Fotobanka Smartmockups.com

Tuzemské e-shopy teď zaznamenávají výrazně větší zájem o zboží po síti než obvykle. Prodeje některých druhů zboží jim rostou o stovky procent.

Cestovky kvůli koronaviru čelí situaci, jaká tu ještě nebyla. Peníze za zrušené zájezdy většinou vrací

Číst článek

„Nouzový stav vyhlášený v řadě zemí se odráží i na složení nákupního košíku. Češi i Slováci se intenzivně přesouvají do online prostředí a volí e-shop jako bezpečnější variantu nákupu. Obrat při meziročním srovnání stoupl v obou těchto zemích o více než 70 %,“ potvrzuje mluvčí Alza.cz Patricie Šedivá.

A nejde zdaleka jen o jídlo nebo drogerii. Třeba Mall.cz vzrostl od vyhlášení nouzového stavu v Česku zájem o dětskou výživu o víc než 300 procent. Naprostým hitem jsou ale šicí stroje. Těch e-shop prodal za jeden jediný den 118 – tolik jich za normální situace prodá za týden.

Výrazně rostou prodeje například i galanteriím, které prodávají po síti. Jde hlavně o látky na roušky, nitě a špendlíky. Třeba textilní galanterii Stoklasa se zvýšily objednávky v posledních dnech na trojnásobek. Navíc lidé nechtějí doma jen tak sedět, a tak roste zájem i o sportovní vybavení a také společenské hry.

Vybavení k práci z domu

„Nově velmi vyskočily prodeje sportovního vybavení. Posilovací tyče, činky a závaží si pořídilo o tisíc procent lidí více než touto dobou vloni. Rostoucí čísla vidíme stále u herních konzolí, Xboxů a Playstation a také společenských her. Dále je velký zájem o domácí pekárny, které jsou momentálně vyprodané, a také mrazáky, jejichž prodeje rostou o jednotky stovek procent,“ říká mluvčí Mall.cz Pavla Hobíková.

O desítky procent rostou třeba i prodeje ručních a automatických vakuovaček na potraviny. Velké e-shopy navíc pomáhají kamenným prodejcům, kterým umožnily prodej zboží přes jejich stránky.

Po brexitu zdraží nakupování z britských e-shopů i volání. Zásadní rozdíly lidé poznají až od roku 2021

Číst článek

V prodejích se projevuje i větší využití home office, který udělují podniky zaměstnancům, pokud to dovolí pracovní zařazení. Rychle rostou prodeje nejrůznějších redukcí, kabelů, monitorů nebo sluchátek k telekonferencím. Roste zájem třeba i o notebooky. Nebo také o papírové i elektronické knihy.

Bezpečnostní opatření

Podle Asociace pro elektronickou komerci prodej některých druhů zboží převyšuje vánoční poptávku, která patří každým rokem k hlavní prodejní sezóně obchodníků. E-shopy ale s novým koronavirem také zvyšují ochranu svých zaměstnanců i zákazníků.

„Naši řidiči jsou vybavení desinfekcí, kterou si před každou předávkou i po ní umývají ruce. Postupně jsme zavedli také požívání roušek a respirátorů. Tímto preventivním opatřením chceme chránit jak zdraví zákazníků, tak našich zaměstnanců,“ uvádí mluvčí Datartu Eva Kočičová.

Například na výdejnách tak podle pravidel jednotlivých prodejců může být jen minimální počet lidí – například tři – ostatní musejí vyčkat před prodejnou na ulici.

Vesměs všechny e-shopy preferují bezhotovostní platby. A to hlavně kvůli hygieně. Stejně jako třeba Zásilkovna, která od 14. března s okamžitou platností začala přijímat na výdejních místech v Česku a na Slovensku pouze bezkontaktní platby.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme