Inspektoři zjistili pochybení u většiny kontrolovaných e-shopů. Chybí třeba informace o reklamaci

Česká obchodní inspekce zjistila v prvním čtvrtletí letošního roku porušení předpisů u 142 ze 164 kontrolovaných internetových obchodů. Prodejci například neuvádějí kompletní informace o případném mimosoudním řešení sporů nebo uplatnění reklamací. Celkem inspekce uložila 162 pokut za více než 1,6 milionu korun, sdělil mluvčí Jiří Fröhlich.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Celkem Česká obchodní inspekce uložila 162 pokut za více než 1,6 milionu korun. | Foto: Elaine Smith/CC0 1.0 Universal | Zdroj: Flickr

„Výsledky kontrolní akce potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází neustále k vysokému počtu porušování práv spotřebitele,“ uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Obchodní inspekce varuje před novými internetovými obchody, které prodávají roušky. Řeší desítky stížností

Číst článek

Bilance kontrol je zhruba stejná jako ve stejném období loni. Inspekce letos zjistila celkem 278 případů porušení zákona o ochraně spotřebitele.

„Nedostatky dále přetrvávají zejména u poskytování kompletních informací o výrobcích a službách. Prodávající se často uchylují i k nekalým obchodním praktikám,“ dodal Bezecný.

Inspekce ale upozorňuje, že ačkoliv byl nějaký problém zjištěn u téměř 87 procent kontrol, není to skutečný odraz stavu online obchodování v Česku. Kontroly totiž i nadále provádí po předchozím monitoringu a vybírá prodejce s možným problémovým sortimentem.

„Jedná se například o prodej hraček, prodej výrobků, u kterých je podezření z porušení některých práv duševního vlastnictví, prodej textilních výrobků s podezřením na cizojazyčný popis údajů o materiálovém složení,“ uvedla inspekce.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme