eBanka zneužívala osobní údaje, čeká ji pokuta
Vysokou pokutu dostane eBanka od Úřadu pro ochranu osobních údajů. Ten totiž při svém šetření zjistil, že banka pochybila při své kampani s názvem Letní bouře. Osobní údaje svých potenciálních klientů získávala bez jejich souhlasu.
eBanka dala svým zaměstnancům úkol - měli jí předat telefonní čísla svých známých, které potom oslovili školení pracovníci banky. Během akce, která byla součástí větší kampaně, si podle mluvčího Pavla Makovského založilo u eBanky účet dvakrát více lidí než před kampaní.
Akce ale probíhala bez vědomí potencionálních klientů. "Předání třetí straně už samozřejmě prolamuje soukromou potřebu a tam nenastal souhlas," říká předseda úřadu Karel Neuwirth.
Banka podle Makovského podá proti rozhodnutí ÚOOÚ námitky. "eBanka trvá na tom, že zákon o ochraně osobních údajů nikdy neporušila, vždy při své činnosti úzkostlivě dbáme na dodržování všech psaných a nepsaných zákonů a pravidel," hájí banku její mluvčí.
Jakou pokutu bude muset banka zaplatit, zatím není jasné. Může to být až deset miliónů korun. "Ta sankce nebude symbolická, ale bude muset být varovná," doplňuje předseda ÚOOÚ Neuwirth. Podle něj by si tohoto varování kromě eBanky samotné měly všimnout i další podobné finanční instituce.
eBanka se ale chce bránit a zvažuje, že na úřad podá žalobu. Nelíbí se jí, že o zahájení šetření a jeho výsledcích se dozvěděla až z médií. "Tiskové prohlášení o výsledcích kontroly úřadu bylo učiněno bez toho, že by byla eBanka s výsledky kontroly seznámena, jak ukládá zákon," potvrzuje mluvčí banky Makovský.
Toto tvrzení ale předseda ÚOOÚ odmítá. Inspektor podle něj po celou dobu kontroly s bankou písemně komunikoval.