Ekonomické informace 12. 6. 2007

Vláda se dohodla na rozpočtu pro příští rok, chce utáhnout kohouty. Z rezervních fondů zase přispěje na výstavbu silnic. Škoda vede v žebříčku českých exportérů. Nejvíce se šidí na Karlovarsku, naopak nejpoctivější obchodníci a restauratéři jsou na Zlínsku, zjistila ČOI.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pražské sídlo ČOI

Pražské sídlo ČOI | Foto: Marián Vojtek

Věda a výzkum jsou jediné položky, na které chce vláda v příštím roce přidat. Schodek státního rozpočtu naplánovala na 78 miliard korun. Podle ministra financí Miroslava Kalouska se budou muset uskrovnit všechna ministerstva, a to i na běžných výdajích. Ekonom Aleš Michla z Reifeisenbank je ale přesvědčen, že kdyby vláda šetřila ještě víc, mohl by být deficit třeba jen 50 miliard korun.

Přehrát

00:00 / 00:00

A. Michl: Rozpočet

Vláda podpoří výstavbu silnic a dálnic. Deset miliard korun z rezervních fondů jednotlivých ministerstev a státních organizací využije Státní fond dopravní infrastruktury. Vládě to umožňuje novela zákona o rozpočtových pravidlech, kterou minulý týden schválil Senát. Norma čeká ještě na podpis prezidenta.

Největším exportérem v Česku byla i loni mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Její vývoz se meziročně zvýšil o deset procent na 180 miliard korun. V žebříčku sdružení CZECH TOP 100 skončila na druhém petrochemická společnost Unipetrol a třetí byla plzeňská továrna na výrobu televizorů Panasonic.

Nejvíce šidí zákazníky obchodníci a restauratéři v Karlovarském kraji, nejpoctivější jsou na Zlínsku. Alespoň to naznačují výsledky kontrol České obchodní inspekce. Ta od ledna do května kontrolovala přes dvanáct tisíc míst a předražení nebo nesprávné účtování zjistila ve více než 600 případech. Podle mluvčí České obchodní inspekce Miloslavy Fléglová jsou rozdíly v poctivosti prodeje poměrně značné.

Přehrát

00:00 / 00:00

M. Fléglová: Kontrola ČOI

Teplé počasí s nadprůměrnými letními teplotami přeje pivovarům. Zvýšení spotřeby hlásí ve všech regionech, výjimkou není ani pětinový nárůst prodeje tohoto nejrozšířenějšího alkoholického nápoje.

Kloboukům naopak teplo nepřeje. České firmy daly loni na trh 10 miliónů klobouků, o čtvrtinu méně než v předchozím roce. Jedním z důvodů klesající produkce je podle tuzemských výrobců menší poptávka českých mužů, kterou způsobila například i mírná zima.

Jaroslav Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme